רוחאני בכנס דאבוס: "אין לנשק גרעיני מקום באסטרטגיה שלנו"

נשיא איראן חסן רוחאני נאם הבוקר (ה') בכנס הכלכלי העולמי שנערך בעיר דאבוס בשוויץ והתייחס בדבריו להסכם עם המערב ולתוכנית הגרעין של מדינתו.

רוחאני שלל שוב את רצונה של איראן להשיג נשק גרעיני. "איראן לא מחפשת שום דבר חוץ משימוש של הטכנולוגיה הגרעינית לדרכי שלום", אמר רוחאני בנאומו, "לא נקבל שום מכשולים בדרכה להתקדמות הטכנולגית. כל מי שמאמין שאיראן מפתחת נשק גרעיני, אני מצהיר שאין לנשק גרעיני מקום באסטרטגיה הבטחונית שלנו. אין לנו מוטיבציה לנוע בכיוון הזה.

הנשיא דיבר על ההסכם הראשוני שהושג עם המערב ולשאיפות של איראן לשפר את היחסים עם אירופה ועם ארצות הברית. "יש לנו היסטוריה של קשרים עם מדינות אירופאיות", אמר רוחאני, "עם יישום הסכם ז'נבה, תהיה נורמליזציה ביחסים עם אירופה. שיתוף הפעולה עם ארה"ב נכנס לשלב חדש בחודש שעבר. ופוליטקיאים משני הצדדים החליפו דעות והביעו רצון לפתור את הסוגייה הגרעינית. זו ההתפתחות הכי גדולה מאז המהפכה".

בהמשך, במסגרת פאנל אחרי נאומו, ניסה מנחה האירוע לעמת את רוחאני עם הסוגיה הישראלית, כשהתייחס לדברי הנשיא על שיתוף פעולה עם העולם. המנחה תהה האם מדובר בכל המדינות, ברומזו על ישראל, אך רוחאני התחמק, כשאמר: "כל המדינות שאיראן מכירה בהן".

רוחאני. "נשק גרעיני – לא באסטרטגיה שלנו" | צילום: רויטרס

רוחאני דיבר גם על נושאים כלכליים ואמר כי "האירעים וההתפתחויות הכלכליות בשש השנים האחרונות הראו או שאף מדינה לא יכולה לפתור את בעיותיה לבד. הגלובליזציה הראתה שכולנו בסירה אחת. אם לא נבחר קפטנים נבונים, הסופה תפגע בכולנו". לפי החזון שלו, לכלכלה האירנית יש פוטנציאל להיות אחת מעשר הכלכלות המובילות בעולם בעשור הקרוב.

"שיתוף פעולה איזורי הפך לעדיפות עבורנו במדיניות החוץ", הבהיר רוחאני, "אנו מחפשים להעמיק את היחסים עם המדינות השכנות לנו. אנו מתכוונים להרחיב את הסחר עם כל השכנות שלנו, כמו טורקיה, עיראק, רוסיה, פקיסטן, אפגניסטן, מדינות המפרץ וגם מזרח אסיה".

הופעתו של רוחאני ממשיכה את הקו הפייסני של מתקפת החיוכים מכנס האו"ם בספטמבר האחרון.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן