רוסיה באולטימטום לאוקראינה: היכנעו עד חמש בבוקר או שתותקפו

הצי הרוסי בים השחור הודיע לכוחות האוקראינים בחצי האי קרים כי עליהם להיכנע עד מחר (ג') לפנות בוקר, אחרת יותקפו – כך צוטט בסוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" מקור במשרד ההגנה האוקראיני.

על פי הדיווח, האולטימטום הוצב על ידי אלכסנדר ויטקו, מפקד הצי. המשרד בקייב טרם אישר את הדיווח ולא התקבלה תגובה מהצי הרוסי בים השחור, המופעל מהבסיס בסבסטופול שבחצי האי. "אם הם לא ייכנעו עד מחר ב-05:00 (שעון ישראל), תחל תקיפה נגד יחידות וחטיבות בכל רחבי קרים", צוטט המקור בסוכנות הידיעות הרוסית.

במקביל, רוסיה הודיעה כי כוחותיה יישארו באוקראינה כדי להגן על "אינטרסים רוסים" (רטוריקה דומה בה השתמשה מוסקבה לפני שפלשה לגיאורגיה), ועל האזרחים "עד שתהיה נורמליזציה במצב הפוליטי". שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב טען: "אני חוזר ואומר, אנחנו מדברים כאן על הגנה על האזרחים ובני הברית שלנו, הגנה על זכויות האדם הבסיסיות ביותר – הזכות לחיות – לא מעבר לכך".


חיילים רוסים בקרים | צילום: רויטרס

משרד הביטחון האוקראיני פרסם בשעות הצהריים כי שני מטוסי סוחוי רוסים חדרו למתחם האווירי של אוקראינה מעל הים השחור במהלך הלילה.

הבוקר דיווחו חיילים אוקראינים כי טורי שריון של צבא רוסיה נערכים ליד מיצר קרץ', החוצץ בין רוסיה לבין חצי האי קרים. בנוסף, דווח שספינות רוסיות שטות סביב העיר סיבסטופול שבחצי האי, שם יש לחיל הים הרוסי בסיס, דבר המהווה הפרה של ההסכמים בין רוסיה לאוקראינה. כמו כן, פורסם כי הכוחות הרוסים חסמו את האפשרות להשתמש בטלפונים סלולריים באזור.

אתמול השיג הצבא הרוסי שליטה מבצעית בחצי האי קרים וכי אוקראינה הכריזה על גיוס מילואים כללי, לאחר שחיילים רוסים החרימו כלי נשק מבסיסי הצבא האוקראיני – וניסו לחסום כביש המחבר בין המדינות.

עוד דווח היום על התקפה חסרת תקדים של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בעת ששוחחה עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. "היא לא היתה בטוחה שהוא בקשר עם המציאות, סיפרו אנשים שתודרכו לגבי השיחה. 'בעולם אחר', היא אמרה", נכתב בדיווח על השיחה ב"טיימס".

 

לכתבה באתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן