רוסיה נערכת למשבר: תקציב 6 מיליארד דולר לחילוץ חברות

הממשלה הרוסית מתכוננת לתרחיש הגרוע ביותר, ותקציב 200 מיליארד רובל (6 מיליארד דולר) לחילוץ חברות רוסיות שעלולות להיקלע למשבר, במקרה שבו חברות בגוש היורו יעזבו את האיחוד.

"אני לא שולל את האפשרות שנשתמש באותן פרקטיקות בהן השתמשנו לקראת 2012", אמר שר הכספים אנטון סילואנוב לעיתונות הרוסית. "כנראה שנשים בצד סכום אפילו גדול יותר מזה ששמנו עבור השנה". זו לא תהיה הפעם הראשונה שהרוסים מקצים כסף לחבילת סיוע פוטנציאלית לחברות שעלולות לקרוס במדינה. לקראת 2012 הקצתה הממשלה הרוסית סכום דומה של 200 מיליארד רובל למטרות דומות.

תלוי בנפט. ולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

אולם, על פי הערכות של אחד ממוסדות הכלכלה המובילים במדינה, גם הסכומים הללו לא יספיקו לרוסיה במקרה של משבר כלכלי עמוק, הדומה לזה שחווה העולם ב-2008. לפי דו"ח של מרכז הפיתוח של בית הספר לכלכלה באוניברסיטה למחקר לאומי ברוסיה, התלות הגדולה של המדינה ביצוא סחורות – בעיקר גז ונפט – גדלה מאז 2008, מה שהופך את המדינה לפגיעה במיוחד במקרה של מיתון גלובלי, שיפיל את מחירי הנפט בחזרה לסביבות ה-50 דולר לחבית.

הדו"ח ניתח מספר קריטריונים המקושרים ליכולת המדינה לעמוד בפני משבר כלכלי, כולל התלות בסחורות כחלק מהתקציב, ההוצאות התקציביות, גודלן של קרנות החיסכון, זרימת כספים ורזרבות מט"ח, מהן יש לרוסיה כ-400 מיליארד דולר. "קרנות הסיוע של המדינה בגודלן הנוכחי לא יצליח להחזיק אפילו שנה אחת אם מחירי הנפט יירדו מתחת ל-80 דולר לחבית", נכתב בדו"ח, "העמידה בכל מחוייבויות הממשלה אפשרית רק אם מחירי הנפט יעלו ב-8-9% מדי שנה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן