רוץ, יש לך לאן: מסלולי מרתונים בכל העולם

מרתון נאפה ואלי, קליפורניה

4 במארס, 2012

רק 2,300 רצים זוכים להשתתף במרתון המתקיים מדי שנה. המסלול עובר דרך סילבראדו טרייל בצדו המזרחי של העמק, ומתפתל דרומה מקליסטוקה אל נאפה. והנוף? פשוט מהמם. תחלפו על פני העמק, עצי הפרי והכרמים הרדומים, המוקפים בפרחי חרדל מוזהבים. למעט הקטע האחרון עד נאפה, המרוץ הוא כפרי – רק אתם, הדרך וארץ היין.

 

 

מרתון פריז, צרפת

15 באפריל, 2012

לראות את עיר האורות דרך הרגליים: בין 35 אלף ל־40 אלף אצנים מתחילים בשאנז אליזה, רצים בלולאה מתפתלת דרך העיר ובכמה מאתריה המפוארים ביותר, ומסיימים ליד שער הניצחון. כדי להוכיח שהמרתון הזה צרפתי בתכלית, מגישים המארגנים לרצים יין אדום וגבינה ליד מגדל אייפל, לאחר שגמעו כשלושה רבעים מהמסלול.

 

 

מרתון בוסטון, מסצ'וסטס

16 באפריל, 2012

מרתון בוסטון הוא המרוץ הוותיק והיוקרתי ביותר בארה"ב, והריצה בו היא שאיפת חיים, אפילו עבור רצים ותיקים. כדי להשתתף בו חייבים הרצים להתאים מבחינת התוצאה שהשיגו (בהתבסס על גיל ומגדר) בריצת מרתון אחרת שבה השתתפו בשנה וחצי האחרונות. מומלץ להתכונן כמו שצריך ל־ Heartbreak Hill (הגבעה שוברת הלבבות) הידועה לשמצה.

 

מרתון ביג סור הבינלאומי, קליפורניה

29 באפריל, 2012

אתם תלוו את החוף בכביש מהיר מספר 1 מביג סור כל הדרך לכרמל. לא קל להתמודד עם הגבעות והרוח החזיתית, אבל הנוף הנהדר של האוקיינוס השקט יחזק אתכם. זהו מסלול מנקודה־לנקודה והמקומות אליו נמכרים בדרך כלל כולם בכל שנה, כך שאם אתם רוצים לכבוש את אזור הגבעות הזה, כדאי להזמין מוקדם.

 

מרתון וירג'ין

לונדון, אנגליה

22 באפריל, 2012

מסלול המרוץ חולף על פני הסמלים האופייניים ביותר של אנגליה, מתפרש לאורך נהר התמזה וחוצה את הטאואר ברידג'. כ־30 אלף איש רצים במרתון לונדון מדי שנה, והוא אחד מהגדולים בעולם. המתחרים מזנקים בגרינוויץ' פארק ומזגזגים דרך העיר עד שהם חוצים את קו הסיום בארמון בקינגהאם. אפשר לחגוג בסגנון אנגלי ולקפוץ לאחד הפאבים הסמוכים.

 

מרתון ונקובר, קנדה

6 במאי, 2012

ונקובר משיקה מסלול חדש השנה – ומעתה זה יהיה מרוץ מעגלי שינצל טוב יותר את אתרי הנוף העירוני לרבות השכונות הייחודיות, הפארקים המרהיבים וחומת הים הרחבה. המרוץ, המוגבל ל־5,000 משתתפים, מתחיל בפארק קווין אליזבת, עובר דרך שבע שכונות, חולף את חופי ספניש בנקס ונכנס לסטנלי פארק לפני שהוא מסתיים בעיר התחתית של ונקובר.

 

מרתון מפרץ מון סן מישל, צרפת

13 במאי, 2012

במהלך המרתון המעגלי היחיד בצרפת תוכלו לראות את קו הסיום במשך כל 42 הקילומטרים של המרוץ. המסלול מתפתל לאורך קו החוף של נורמנדי, ונמתח בין קנקאל שבחבל ברטאן לכפר המבוצר באי מון סן מישל בנורמנדי. פני הקרקע השטוחים יחסית מאפשרים להתרכז בקלות בנופים המרשימים.

 

מרתון החומה הגדולה, סין

19 במאי, 2012

אם הביקור בחומה הגדולה נכלל ברשימת אתרי החובה שלכם ויש לכם נטייה מזוכיסטית, המרתון הזה עשוי להיות מושלם עבורכם. מומלץ להתכונן היטב, כיוון שהוא אורך כ־50 אחוז יותר ממרתון ממוצע (אך יש לסיימו מקסימום תוך 8 שעות). כשתטפסו ותרדו במדרגות של המבנה בן מאות השנים, ייפרש לפניכם נוף יפהפה של 360 מעלות. לאחר מכן, ממשיך המסלול דרך כפרים ושדות אורז, לפני שהוא מתעגל וחוזר שוב לחומה, לקראת החלק האחרון של המרוץ.

 

מרתון ביג פייב בלימפופו, דרום אפריקה

23 ביוני 2012

המרוץ הזה הוא כמו חבילה של מרתון וספארי. הוא גם אחד הקשים ביותר, היות שהמסלול כולו מתנהל לאטו בגבעות ובעמקים של שמורת אנטבני במחוז ווטרברג של דרום אפריקה. השמורה היא ארץ פלאות בבעלות פרטית של חיות בר ונופים מגוונים. תתוגמלו בצפייה מקרוב באנטילופות, ג'ירפות וזברות. אחד מחלקי המסלול אף מכניס את הרצים לתוך שטח של אריות.

 

מרתון אתונה הקלאסי, יוון

11 בנובמבר 2012

רוצו במקום שבו כל זה התחיל: יוצאים לדרך בשדה קרב קדום בעיירה מרתון. המסלול מאתגר, היות שהוא מתחיל ליד הים האגאי ומטפס מעלה לכיוון אתונה, יותר מ־100 מטרים מעל פני הים. מצד שני, הריצה במסלול האגדי בן יותר מ־2,500 שנה מפצה על כל אי־נוחות הנגרמת מהעלייה, במיוחד כשמגיעים לקו הסיום באצטדיון פאנאתינאיקו שבו נערכו ב־1896 המשחקים האולימפיים הראשונים בעידן המודרני.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן