רוצים אזרחות אירופית? 250 אלף יורו – והיא שלכם

הונגריה היא רק אחת ממדינות מוכות חוב רבות באירופה, אך נדמה שההונגרים מצאו דרך מקורית לכסות את חובם. המחוקקים במדינה, החברה באיחוד האירופי, העלו הצעת חוק לפיה המדינה תעניק אשרת שהייה קבועה, ובסופו של דבר אזרחות מלאה, למשקיעים זרים אשר יקנו אג"ח של ממשלת הונגריה בסכום של 250 אלף יורו לפחות. יצוין כי מחזיקי דרכון הונגרי יכולים לחיות בכל מדינות האיחוד האירופי.

המהלך, אשר זוכה לתמיכת מפלגת השלטון, מיועד למשוך למדינה משקיעים זרים, בייחוד מסין. החקיקה המוצעת קוראת להקים משרד ניהול חוב, אשר ינפיק "אג"ח שהייה" לזרים, ואלה מהם המחזיקים ב-250 אלף יורו לפחות יקבלו אזרחות מלאה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: רויטרס

בודפשט מוכת החוב ביקשה תמיכה כלכלית מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינלאומית, אך השיחות נגררות והאנליסטים מעריכים את הסיכוי להגיע להסכם ב-50% בלבד. "מטרת המהלך היא ליצור מוסד של 'אזרחים משקיעים' בהונגריה", נכתב בהצעת החוק. "ההצעה קושרת צירוף אזרחים לרכישת אג"ח כדי לסייע למדינה להשיג מימון מחדש. ההשקעות של מבקשי האזרחות יוכלו לתמוך גם בשוקי הנדל"ן, הקמעונות ושוקי ההון במדינה".

אחד ממנסחי ההצעה הודה כי היעד המרכזי של מנסחי ההצעה הוא המשקיעים הסינים: "הסינים חזרו ואמרו שהם צריכים לעזור לכלכלה ההונגרית, ועכשיו יש להם אפשרות לעשות זאת".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן