רוצים לאכול צהריים עם באפט? תרמו מיליוני דולרים לצדקה

וורן באפט גייס בעבר כמעט 15 מיליון דולר למען חסרי בית בסן פרנסיסקו. כעת מקווים שוב בברקשייר האת'ווי שמישהו יהיה מוכן שוב לשלם מיליוני דולרים על מנת לסעוד ארוחת צהריים עם האורקל מאומהה.

המכירה הפומבית הפכה לחלק משמעותי מהתקציב השנתי בן 17 מיליון הדולרים של קרן Glide, המסייעת לעניים וחסרי בית בסן פרנסיסקו. הזוכה בשנה שעברה שילם 3,456,789 דולר. כל ההצעות הזוכות במשך 5 השנים האחרונות עקפו את רף 2 מיליון הדולר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מייסד הקרן, הכומר ססיל ויליאמס, אמר כי "זה יהיה מדהים אם המכרז יניב תרומה נוספת של מיליוני דולרים. דמיינו איזה חיים נוכל לחיות אם ההצעות רק ימשיכו לגדול". המכרז יחל ב-2 ביוני תמורת מחיר מינימלי של 25 אלף דולר, ויימשך עד 7 ביוני. ההצעות לא מגיעות בדרך כלל לסכום אסטרונומי עד סמוך לסיום המכרז.

וורן באפט | צילום: רויטרס

באפט אמר כבר שההצעות שקיבל בעבר עלו כל הציפיות. הוא נוהג לתמוך בקרן מאז שאשתו המנוחה הראשונה, סוזן, הציגה אותו בפני וויליאמס, אשר הרשים אותו בדרך בה הוא עוזר לאנשים. "יש כל מיני סוגים של אנשים שצריכים סוג כזה של עזרה, ואני לא חושב שמישהו טוב יותר בסיוע שכזה מ-Glide", אמר באפט.

באופן מסורתי בילו זוכי המכרז לבלות כמה שעות עם באפט במסעדת הסטייקים Smith and Wollensky בניו יורק, אבל לאחר שבכמה מקרים רצו הזוכים להישאר בעילום שם  -הועתקה ארוחת הצהריים למקומות אחרים. מארח האירוע יתרום בעצמו לפחות עשרת אלפים דולר לקרן.

באפט אמר שהוא נשאל בדרך כלל בארוחות הצהריים מגוון רחב של שאלות, ולא רק על עסקים והשקעות. הנושא היחיד שנשאר מחוץ לתחום זה תיכנונים להשקעות עתידיות.
עוד אמר באפט כי לא סביר שישכור את הזוכה במכירה הפומבית לעבודה בחברתו, כפי שעשה עם טד קסלר, ששילם סכום כולל של כמעט 5.3 מיליון דולר כדי לזכות במכרזים ב-2010 וב-2011.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן