רוצים להרוויח כמו וורן באפט? למדו כיצד להשקיע כמוהו

מחקר חדש מנסה להבין מה גורם לוורן באפט להשקיע. על פי המחקר ישנם שני מניעים עיקריים העומדים מאחורי ההחלטות הפיננסיות של המיליארדר האמריקאי: האחד, משיכה לחברות בעלות סיכונים גבוהים. והשני הוא היכולת להגדיל את הפרמיות עבור החברה ברקשייר הת'וואי שבבעלותו. 

השקעה בחברות גדולות בעלות סיכון גבוה היא מקור משיכה מובהק עבור משקיעים מן השורה. על פי המחקר שערכה חברת ניהול ההשקעות  AOR קפיטל, ישנו קשר ברור בין מידת הסיכון למידת התמורה. המחקר מראה כי השקעה בשוק בו התונדתיות גבוהה, עשוי להניב רווח דומה ואף גדול יותר מאשר השקעה בענף שאינו תנודתי.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

משקיעים רבים לא נוהגים למנף את הפרמיות שלהם. לכן על מנת להשיג רווחים גדולים יותר הם פשוט פונים לחברות בעלות סיכון נמוך יותר. כתוצאה מכך חברות בעלות סיכון גבוה אינן מוערכות בהתאם לפוטנציאל שלהן. כאן בדיוק נכנסת השיטה של באפט: מי שמוכן ללכת נגד הזרם, יש סיכוי טוב שהוא יזכה בתגמול גדול יותר על מאמציו בטווח הארוך. 

וורן באפט | צילום: רויטרס

מוקד משיכה נוסף עבור באפט הוא חברות המשלמות דיבידנדים. באפט מחפש דיבידנדים עבור הפורטפוליו של ברקשייר הת'וואי. אולם הוא אינו מעוניין שברקשייר תחלק דיבידנדים לבעלי המניות שלה. כך למשל הודיעה ברקשייר לאחרונה כי הדיבידנדים שהיא מקבלת מהשקעותיה בחברת קוקה קולה יעברו בקרוב את סכום ההשקעה הראשוני שלה בחברה. כך למעשה ניתן להרוויח מגידול בדיבידנדים. 

בסופו של דבר הצלחה בהשקעה על פי שיטתו של באפט מבוססת על העיקרון כי אין ארוחות חינם. התמורה הגדולה באמת מגיעה מהפסדים נמוכים בשווקים גרועים. כאשר ההפסד נמוך, מידת ההשקעה בשיקום היא נמוכה יותר. אולם, במצב של תנודתיות גבוהה כדאי גם להשקיע במעין קרן "הגנה". גיבוי של כמה השקעות בעלות סיכון נמוך יותר אמנם דורשת לעיתים סבלנות רבה, אך היא בהחלט בחירה כדאית עבור מי שלא מוכן להשקיע הכל בחברות לא בטוחות. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן