רוצים תמונה מהחלל? חברה אמריקאית מגייסת מימון לטלסקופ חלל אינטראקטיבי

חולמים לצלם את החלל? אולי בקרוב תוכלו לעשות זאת. חברת החלל האמריקאית פלנטרי ריסורסס השיקה לאחרונה קמפיין לגיוס כספים מהציבור עבור הקמת טלסקופ חלל אינטראקטיבי. החברה מזמינה אתכם לממן את הקמתו, שיגורו ותפעולו של הטלסקופ החללי הראשון שיהיה זמין לציבור. הקמפיין הושק במסגרת אתר kickstarter.com

החברה, שמפורסמת כמי שמטרתה היא כרייה באסטרואידים, מסבירה כי על מנת להשיג זאת עליה להקים רכב חלל זול שיאפשר את חקירתם של אסטרואידים. אולם, בחברה מדגישים כי בנוסף עשוי הטלסקופ הרובוטי לשמש למגוון מטרות נוספות, ביניהן: קידום מחקרי חלל על ידי מתן גישה חופשית לטלסקופ לסטודנטים בתחום, סיוע לארגוני אסטרונומיה ברחבי העולם והגדלת המודעות והפופולריות של התחום בקרב הציבור. 

הטלסקופ של פלנטרי ריסורס | הדמיה מתוך: kickstarter.com

פיתוחו של הטלסקופ הציבורי ממומנת על ידי חברת פלנטרי. לטענת החברה, "אנו משקיעים מליוני דולרים בתהליך הפיתוח של הטלסקופ המוכנה ARKYD, שיוכל לצלם תמונות מעומק החלל ולאתר אסטרואידים למחקר". 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הכסף שיגוייס על ידי הקמפיין ישמש לשיגור הטלסקופ לחלל, למימון פעולות התחזוקה שלו, הכוללות: גיוס כוח האדם והכשרתו, וכן הקמת צוות פיקוח על הרובוט על כדור הארץ שידאג להעביר את הצילומים שיופקו ממנו למקורות המבוקשים. 

קמפיין הגיוס של החברה הוא צעד נוסף בהפרטה חלקית של תעשיית החלל. לדברי מייסד פלנטרי ריסורסס פיטר דיאמנדיס "ב-50 השנים האחרונות חקר החלל מומן בעיקר על ידי גופים ממשלתיים שונים, להם סדר עדיפויות משלהם. כעת, אנו משנים את פני התחום".

הקמפיין של החברה עלה לאוויר לפני כחודש ועד עכשיו הצליח לגייס רק כ-376 אלף דולר מתוך מיליון הדולר המבוקשים. הגיוס צפוי להסתיים ב-30 ביוני. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן