רחוק מהעץ: האם אפל מתכננת להשתלט על תחום אופנת היוקרה?

שימו לב, מעצבי העל ומנהלי מותגי היוקרה בענף האופנה: זה רק עניין של זמן עד שחברת אפל, יצרנית האלקטרוניקה, המחשבים והטכנולוגיה אשר ידועה במיוחד בעיצוביה החדשניים והמושכים תפלוש גם לטריטוריה שלכם, ותביא את הגישה המינימליסטית והאסתטית שלה אל עולם האופנה ומותגי היוקרה. כך לפי סקוט גאלווי, מקים חברת L2 במהלך כינוס בתחום האלקטרוניקה שנערך בניו-יורק בשבוע שעבר.

גאלווי, פרופסור לשיווק באוניברסיטת ניו-יורק המתמחה בעיקר באסטרטגיות מיתוג ובשיווק מוצרי יוקרה, אמר כי הוא צופה כי אפל תרחיב את עיסוקיה לתחומים חדשים ובהם הלבשה, תיקי יד, תכשיטים, משקפי שמש, שעונים ואף מזוודות.

כנראה שזו הסיבה בגינה מינתה בחודש שעבר אפל את אנג'לה ארנדטס, שעזבה את תפקידה הקודם כמנכ"ל Burberry (בית האופנה הבריטי היוקרתי), לטובת תפקיד סגנית-נשיא בכירה לענייני קמעונאות וסחר אלקטרוני באפל. "אין שום סיכוי שהאישה שניהלה את אחד מבתי העסק המוכרים ביותר בתחום אופנת העל תעזוב הכול, רק בשביל לנהל חנויות של אפל. אני לא קונה את זה. בשנה שעברה היא הרוויחה 26 מיליון דולר, וביססה את מעמדה כיקירת עולם האופנה". 

בקרוב: תחרות נגד ארמאני? אפל | צילום: רויטרס

"כשאפל הרימה את הטלפון בכדי לפתות את ארנדטס לעזוב את משרתה המכניסה, זה מה שהם אמרו: 'אנחנו מתכננים להיות מותג היוקרה המוביל והיציב ביותר בשוק, ואנחנו רוצים שאת תובילי את המהלך'" מעריך גאלווי. מנגד, לדבריו, "שיחה בסגנון 'בואי תנהלי כמה חנויות שלנו' לא הייתה זוכה למענה מצידה".

הבעיה של אפל כיום היא כי המותג, אשר היה מזוהה בעבר עם תחום היוקרה האקסקלוסיבי, נראה מעט חולה בתקופה זו. אפל אמנם שולטת ביד רמה בתחום הטכנולוגיה, אך שקעה במאבקים ממשוכים עם חברות ייצור המוני נטולות כל הילה של מוצרי יוקרה, דוגמת HP, סמסונג ואחרות. כתוצאה, "הם כמו מייקל ג'ורדן כששיחק בייסבול. זו פשוט לא הדרך הטובה ביותר להביא את המותג שלהם לידי ביטוי. הם מותג יוקרה, אשר לכוד כיום בשוק של טכנולוגיה ותוכנה המוניים".

כעת, לדבריו, באפל רואים את ארנדטס כ"כרטיס המילוט" שלהם מתדמית השוק הטכנולוגי, בו הילת הזוהר שהם כה אוהבים אינה באה לידי ביטוי. אם זה לא מספיק, רמז נוסף הגיע קצת מוקדם יותר השנה, כשבחברה האמריקאית מינו את מנכ"ל מותג האופנה היוקרתי איב סאן-לורן לשעבר לתפקיד סגן נשיא, והודיעו כי הוא יעבוד על "פרויקטים מיוחדים" בלבד.

"משהו אומר לי שלא הביאו אותו כדי שיפתח את ה'מק-בוק אייר' הבא" אומר גאלווי. "סביר להניח כי הוא נמצא בסטודיו לעיצוב אי שם, מעצב חולצה או תיק יד שיהיו גם יפים וגם ישלבו את החדשנות הטכנולוגית של אפל עם תחום האופנה".

"באפל מבינים היטב שהאנשים המזוהים עם המוצר הם חלק חשוב ממיתוגו כמוצר יוקרה" מסכם גאלווי. "כעת הם הביאו פרצופים מוכרים מהתעשייה, בדיוק לשם כך". אז האם אפל תחל להתחרות במותגים דוגמת ארמאני או דיור במקום בסמסונג? התשובות (וכנראה גם העיצובים) יגיעו בקרוב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן