ריאליטי נוסח בנגלדש: חושפים שחיתויות במשרד החינוך

בכוונת שלטונות בנגלדש לעקוב באופן מלא אחר פעילות משרד החינוך במדינה, ולשם כך יוצבו מצלמות טלוויזיה במעגל סגור במטות המשרד ברחבי בירת המדינה – במטרה לתפוס פקידים בירוקרטיים "על חם" כשהם מקבלים שוחד בעבור שירותיהם.

"הפקידים נדרשים לשנות את הלך רוחם והתנהלותם, ולעבוד כמשרתיהם של משלמי המיסים", אמר שר החינוך של המדינה נורול איסלאם נאהיד במעמד התקנת המצלמות בדאקה בשבוע שעבר, והוסיף כי "התפתחה תדמית רעה למוסד כשמטופליו נתקלו בהטרדות מצד פקידים וממונים המבקשים שוחד תמורת שירותיהם".

 לתפוס על חם. טלוויזיה במעגל סגור | צילום: רויטרס

מערכת החינוך של בנגלדש נגועה במורים המשלמים שוחד עבור מינויי-מפתח, מהומות אלימות בקמפוסים שכבר גבו את חייהם של 4 סטודנטים השנה, ופקידים ציבוריים ששכרם זעום ואין להם כל תמריץ לסייע למשלם המיסים.  

אין תמריץ. באנגלדש | צילום: רויטרס

הזעם הציבורי על חוסר היעילות במערכת החינוך התגבר כשמקורות פנימיים סיפרו כי השוחד הפך ויראלי בתפוצתו במדינה, המדורגת בשיפולי מדד השקיפות העולמי. "השחיתות פושה בסקטור החינוכי", סיפר בכיר במשרד שביקש לשמור על אלמוניותו; "איכות החינוך מידרדרת למרות ששיעור התלמידים העומדים בבחינות עולה".

שר החינוך נאדיר ציין את ה"אלמנט התודעתי" החשוב שבניטור הפעילות הפקידותית השוטפת, ואמר כי הוא מכיר בכך כי מדובר ב"צעד אחד בלבד כלפי הטיית הפקידות ליושר". הוא סיכם: "מכונה לא תוכל לעצור שחיתות באם האיש שמאחוריה הוא מושחת אף הוא".


לקבלת כל העדכונים, החדשות והדירוגים – עשו לנו לייק בפייסבוק


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן