“רכישת ווייז היא צעד הגנתי וגם התקפי של גוגל כלפי נוקיה”

מה קרה שגוגל התאהבה פתאום בחכמת ההמונים? המרדף שלה אחרי ווייז מהווה הוכחה נוספת לכך שהקהל נמצא בראש מעייניה. גם המשקפיים של גוגל הם במידה רבה פרויקט של חכמת המונים.

אפשר לטעון כי קידום אתרים במנוע החיפוש (SEO) היווה למעשה את ההסתערות הראשונה של גוגל על ההמון כמודל עסקי; אבל ה-SEO הוא שונה – זהו קאדר של אנשים שהלכו אחרי שוק. ווייז היא אנשים שנרשמים כדי לעזור אחד לשני, אפליקציית ניווט המבוססת על הקהל.

צילום: רויטרס

בימים האחרונים עלתה הטענה כי רכישת ווייז נועדה למנוע מפייסבוק לקנות את החברה הישראלית. זו אכן אפשרות, אבל סברה הגיונית יותר היא הקרב מול נוקיה. החברה הפינית עשתה באחרונה קאמבק לתחום המפות עם שירות "NOKIA HERE".

השוואה ראש בראש בין שתי המערכות העלתה שמערכת המפות של גוגל פיגרה אחרי זו של נוקיה בנתוני תנועה, ובמיוחד מבחינת מידע בזמן אמת. גוגל כמובן רצתה מאוד לשמור על ההובלה הטכנולוגית בתחום.

היו לגוגל גם אפשרויות זולות יותר – למשל לשלב נתונים מתוך OpenStreetMap לתוך Google Maps. אבל עסקת ווייז הגיונית למדי, כפי שטוני קריפס, אנליסט ראשי בחברת Ovum ציין: "אם המהלך יאושר זהו צעד התקפי וגם הגנתי של גוגל. הפלטפורמה של גוגל כבר מובילה בשוק, אבל זה ברור שהיא לא נחה על זרי דפנה. רכישת Waze היא הוכחה נוספת לכך שהחברה מרגישה צורך להעמיק עוד יותר את שירותי המיפוי והמיקום שלה והפונקציונליות של ווייז בהחלט עשויה לסייע לה להשיג את זה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן