רק מפסיד אחד בדאו ג'ונס: ג'יי.פי מורגן סוגרים באדום

יום שישי היה יום נהדר לבורסות האמריקאיות, כשמדד S&P500 צומח ב-2.5% והדאו ג'ונס ב- 2.2%. צמיחת 278 הנקודות של 30 מניות הדאו ג'ונס לא הייתה חלקה לגמרי – מרכיב אחד הציג הפסד בתוך הרצף החיובי.

ג'יי.פי.מורגן צ'ייס ירדה ב- 0.4%, או 15 סנט, וסגרה על 35.73$ כשהיא חותמת שבוע בו הובהר כי הפסדיו של הבנק מפרשת "הלוייתן מלונדון" גדולים יותר מאותו סכום של 2 מיליארד דולר בו נקב היו"ר ג'יימי דימון כשהסגיר את ההסתבכות המביכה לפני כמעט חודשיים.

דיווחים על סכום של 9 מיליארד דולר הפסדים לג'יי.פי עשויים להוות את התרחיש הפסימי ביותר, ומקורות אחרים טוענים כי הסכום נע בין 4 ל-6 מיליארד דולר – עדיין, פי 2 המסכום בו ננקב ב-10 במאי. פרטים נוספים מן הסתם יחשפו עוד שבועיים בדיוק, כשהבנק יחשוף את דו"חותיו לרבעון השני של 2012. המניות של ג'יי.פי כבר התאוששו מהשפל של תחילת יוני, אך לא התקרבו לרף של מרחק-קריאה ל-40$ מאז שפורסמו ההפסדים.

הצלילה של יום שישי הגיעה ביום הדגל של הדאו-ג'ונס, עם הזינוק היומי השני הכי גבוה של החודש והשנה. בעוד ג'יי.פי מורגן הייתה היחידה שהפסידה, המתחרה "באנק אוף אמריקה" סגרה נסיקה של 5.7% שהובילה בקלות את העליות במדד. הראלי, שסגר את חודש יוני הטוב ביותר בוול סטריט מזה עשור, הגיע אחרי שהמנהיגים האירופיים העמידו תוכנית שתתיר למנגנון החילוצים האזורי לסייע ישירות לבנקים בספרד, ואם יש צורך גם באיטליה, ולאפשר את קניית האג"ח מהמוסדות המדוברים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן