רשות ההגבלים: הכלכלן הראשי ומ"מ הממונה הודיע על פרישתו

ד"ר שלומי פריזט, המשמש כמנהל המחלקה הכלכלית וכממלא מקום הממונה, הודיע לפרופסור דייויד גילה, הממונה על הגבלים עסקיים, על כוונתו לסיים את תפקידו בזמן הקרוב. ד"ר פריזט ימשיך בתפקידו מספר חודשים נוספים על מנת לאפשר לרשות לאייש את משרתו. ד"ר פריזט מסיים תקופה של מעל 4 שנים בתפקיד לאחר שבעבר נעתר לבקשתו של הממונה להמשיך בתפקידו שנה נוספת, בין היתר על מנת לסייע בהקמת חטיבת התחרותיות החדשה ברשות.

ד"ר פריזט שימש כממונה בפועל על הגבלים עסקיים טרם כניסתו של פרופסור גילה לתפקיד הממונה. בשנה שעברה עמד בראש צוות המומחים לבחינת יוקר המחייה במסגרת ועדת טרכטנברג.

במסגרת למעלה מ-4 שנות פעילותו ברשות, טיפל ד"ר פריזט במאות תיקים ומיזוגים ובין השאר מונה כמומחה מטעם ביה"ד להגבלים עסקיים בתיק העמלה הצולבת של כרטיסי האשראי, שימש כמומחה מטעם הממונה בתיק עמלות הבנקים, הניח את היסודות המקצועיים לניתוח הסכמי קוד שייר בקווי תעופה לאחר שינויי החקיקה בעניין זה ופעל לניסוח וכתיבת ההנחיות לניתוח מיזוגים אופקיים – שהוא מסמך יסוד מקצועי שמציג לראשונה את המסגרת המתודולוגית לניתוח מיזוגים בישראל.

ד"ר שלומי פריזט | צילום: יח"צ

ד"ר פריזט נטל חלק פעיל בייצוג רשות ההגבלים העסקיים בתהליך קבלתה לארגון ה-OECD ובפורומים מקצועיים בינלאומיים אחרים כגון ה-ICN.

"העבודה ברשות ההגבלים העסקיים היא הזדמנות חד פעמית לתרומה ועשייה ציבורית", מסר היום ד"ר פריזט. "השנים בהן מילאתי את תפקיד הכלכלן הראשי היו מרתקות ומלאות עניין. אני מודה לממונה על ההזדמנות שנפלה בחלקי לפעול למען התחרות והציבור".

"במסגרת תפקידו ככלכלן ראשי תרם שלומי תרומה משמעותית ביותר ליכולותיה של המחלקה הכלכלית וחטיבת התחרותיות בפרט, ושל רשות ההגבלים העסקיים בכלל", הוסיף הממונה על הגבלים עסקיים, פרופסור דייויד גילה. "זאת במטרה להגן על התחרות למען ציבור הצרכנים בישראל. אני מאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן