רשות המסים: ישראל מצטרפת למאבק העולמי בהון השחור

רשו המסים מצטרפת למלחמה העולמית נגד הון שחור. בכנס ירושלים למיסוי חברה וכלכלה שנפתח אתמול, אמר המשנה למנהל הרשות משה אשר כי התוכנית שהוכנה על ידי צוות מיוחד ברשותו של דורון ארבלי כוללת הטלת סנקציות  על סרבני תשלומי מס וחתימה על הסכם עם מדינות שונות להעברת מידע אוטומטי בנושא. 

לדברי אשר, "העולם הופך לכפר גלובאלי בכל הקשור להעברות כספים ושיתוף הפעולה הבין לאומי במלחמה בהון השחור הולך וגובר. גם אנחנו ניקח חלק במהלך ונסדיר את החקיקה כך שתאפשר חתימה על הסכמי העברת מידע אוטומטיים מול מדינות".

בדבריו בכנס הנערך ביוזמת לשכת רואי החשבון בישראל, שנשיאה הוא דודי גולדברג, התייחס אשר גם לחוק הרווחים הכלואים ואמר: ""מדובר בחקיקה שבאה לתת מענה לעודפים ההיסטוריים שנוצרו בחוק עידוד השקעות הישן ונועדה לתמרץחברות להפשיר את אותם רווחים כלואים. בשעתו, החסם בחוק הישן נועד כדי שהכספים יושקעו בחברות ובמפעלים, אך בפועל, הכספים לא הושקעו וההפשרה הייתה מינורית בלבד. אנו חוקקנו מודל שיוצר תמריץ לחלוקה של העודפים ולהשקעות נוספות במפעל. על פי התחזיות השמרניות מדובר בהכנסה של מיליארדים בודדים בשנה כתוצאה מכך, כאשר בהערכות הפחות שמרניות מדובר בעשרות מיליארדים ואנו נראה את פירות המהלך הזה בסוף 2013".

אשר התייחס גם לפעילות הרשות במבצע עמוד ענן ואמר כי על פי הנתונים ישנם כ-3400 תיקים במס רכוש, כאשר רוב הנזק מתייחס למבנים. לדבריו "הרשות שמה את רוב יהבה בכוח אדם בנושא הזה ועובדי מס רכוש עבדו בתגבור ובשיתוף פעולה של כל המשרדים, מתוך מטרה להגיע בזמן אמת לבתים שנפגעו ולהגיש את התביעות. המטרה שלנו היא עד סוף חודש דצמבר השנה לשלם 90% מהתביעות".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן