רשות ני"ע על מכירת כלל: מצפים לאקטיביזם מוסדי ולממשל תקין

"הרשות לניירות ערך מצפה כי הגופים המוסדיים השומרים על כספי הציבור לא יסתפקו רק בהשקעה פסיבית במניות של חברות ציבוריות אלא ינקטו פעולות אקטיביות לשמירה על ממשל תקין והוגן" , כך כתבה הרשות בתגובה לפנייה של התנועה לאיכות השלטון לעצור את מכירת כלל ביטוח לכור.

בסופו של יום ההכרעה האם לאשר עסקה מסורה לציבור ולמשקיעים המוסדיים המחזיקים במניות החברה – אנו רואים חשיבות רבה בנקיטת אקטיבזם מוסדי", נכתב במכתב.

בעקבות הפרסומים בתחילת חודש ינואר על מגעים שמנהלת חברת אי.די.בי אחזקות למכירת כלל ביטוח לחברה הנכדה שלה, כור, פנתה התנועה לאיכות השלטון ליו"ר רשות ני"ע שמואל האוזר ליו"ר רשות ניירות ערך, והממונה על שוק ההון, פרופ' עודד שריג במטרה שיפעלו למניעת העסקה.

צילום: תומריקו

"מכירת חברת כלל מנוגדת להצעת החוק להגברת התחרותיות וצמצום הריכוזיות, שמונחת היום על סדר יומה של ועדת הכספים", כתבה התנועה. "אם תתקבל הצעת החוק הרי שקונצרן אי.די.בי יידרש להיפרד ולמכור את כלל ביטוח".

כמו כן הרשות מציינת בפני התנועה את מנגנון "האישור המשולש", צעד רגולטורי המצריך את אישורם של ועדת הביקורת, הדירקטוריון ואסיפת בעלי המניות (כאשר באסיפה זו נדרש רוב מיוחד של משקיעים שאין להם עניין אישי בעסקה) בכדי להכריע לטובת עסקה. צעד זה מציינת הרשות, אמור להלחם בריכוזיות הגבוהה במשק הישראלי ולחזק את "הציבור הלא נגוע" כהגדרתה, לעסקאות מסוג אלו. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן