רשמית: ד"ר חדווה בר מונתה לתפקיד המפקחת על הבנקים

לאחר שבועות ארוכים של הערכות, גישושים, ולא מעט ביקורת ציבורית, נגידת בנק ישראל קרנית פלוג הודיעה היום באופן רשמי על מינויה של ד"ר חדווה בר לתפקיד המפקת על הבנקים בישראל. בר תחליף את המפקח הנוכחי דודו זקן, אשר צפוי לסיים את תפקידו עד סוף החודש הנוכחי.

מינויה של בר עורר, כאמור, לא מעט ביקורת ציבורית. אמנם אין עוררין על יכולותיה המקצועיות של מי שנחשבה לכל אורך הדרך למועמדת המועדפת על הנגידה פלוג, אך ארגונים שונים עטרו כנגד המינוי על רקע התפקיד האחרון אותו מילאה בר – כראש חטיבת ניהול הסיכונים של בנק לאומי. התפקיד, אשר נחשב לאחד התפקידים הבכירים בבנק השני בגודלו בישראל, עורר לא מעט סימני שאלה באשר לתפקודה כמפקחת על הבנק ממנו באה, אך סימני שאלה אלו, כאמור, לא עצרו את המינוי.

העדיפה אותה לכל האורך הדרך. פלוג | צילום: אריק סולטן

בר בת ה-47 מחזיקה בתואר דוקטור לכלכלה, ומילאה כבר שורה של תפקידים במערכת הבנקאית בארץ ובחו"ל. מינויה מצביע על כך שאנשי בנק ישראל בטוחים כי יוכלו יהיו להגן על המינוי אם אכן יגיעו עתירות כנגדו, ומשקפות את האמון אשר רוכשת פלוג בהפרדה אשר תבצע בר עם כניסתה לתפקיד.

"אני מודה לד"ר חדוה בר על שהסכימה לקחת על עצמה את התפקיד החשוב, המאתגר, והתובעני, של המפקחת על הבנקים", אמרה הבוקר בתגובה נגידת בנק ישראל פלוג. "טובת הציבור מחייבת פיקוח מקצועי והדוק על המערכת הבנקאית, הן בהיבט של שמירת חסכונות ופיקדונות הציבור והבטחת יציבות המערכת הבנקאית, והן בהיבט של הגברת התחרות וההוגנות. מצאתי שניסיונה העשיר והמגוון של חדוה בארץ ובעולם, יהווה תרומה משמעותית להובלת הפיקוח על הבנקים בעת הזו".

בר עצמה שיחררה הודעה קצרה ותמציתית בעקבות המינוי: "אני מודה לחברי ועדת האיתור ולנגידה על שנתנו בי את אמונם, ואני מאוד מתרגשת מכך שנפלה בחלקי הזכות לשרת את הציבור בתפקיד חשוב ביותר, ולעמוד בראש חטיבת הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל", אמרה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן