רשת מכירות: המסחר האלקטרוני חצה ב-2012 את רף טריליון הדולר

נתוני המסחר האלקטרוני הפרטי (קניות של צרכנים ברחבי העולם באמצעות האינטרנט) עברו ב-2012 בפעם הראשונה את גבול טריליון הדולר. מדובר בגידול של יותר מ-21% לעומת 2011. כך על פי מחקר שפורסם היום על ידי חברת מחקר השווקים eMarketer.

לא קשה כמובן למצוא את הסיבה: עוד ועוד צרכנים שינו את הרגלי הצריכה שלהם מבילוי פיסי בחנויות לקנייה באמצעות האינטרנט. המחירים נמוכים יותר, אופן הקנייה נוח יותר, הבחירה רחבה יותר והפירוט שמקבלים אודות המוצר רבים יותר, נכתב ב-eMarketer.

הקצב לא עומד להאט: עפ"י תחזיות eMarketer נתוני המכירות האלקטרוניות ברחבי העולם תעלינה בשנה הקרובה ביותר מ-18%, לכמעט 1.3 טריליון דולר.

צילום: IngImages A.S.A.P

עיקר הצמיחה מגיעה מאסיה. המכירות בצפון אמריקה גדלו ב-2012 בכמעט 14%, לכ-365 מיליארד דולר, ועשו אותה אמנם לשוק המוביל בעולם; אולם התחזית היא כי הצמיחה תרד בשנה הקרובה ל-12.2% וההכנסות באסיה, שצפויות לגדול ביותר מ-30% ל-433 מיליארד דולר, יהוו יותר משליש מנתוני המכירות. ארה"ב תישאר עדיין במקום הראשון הכללי מבחינת סך המכירות.

באופן לא מפתיע, לנתונים אחראית סין, הודות לכך שמספר התושבים המשתייכים למעמד הבינוני המחובר לאינטרנט הולך וגדל, ועלייה באמון בקנייה באינטרנט. עוד מוסיפים לגידול קמפיינים ממשלתיים לקידום צרכנות, תשתיות משופרות, ושיפור בשירותים המוצעים למכירה על ידי המוכרים והחנויות המקוונים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן