שבוע אדום בבורסה: ת"א 25 איבד 1.6%, מניות הנפט והגז ירדו ב-4%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל הבוקר ביציבות לאחר יום עמוס אירועים אתמול, שכלל את מסיבת העיתונאים של הנגיד הפורש, סטנלי פישר, וכמו כן דיווחים על תקיפה של מטוסי חיל האוויר הישראלי בגבול לבנון-סוריה.

ת"א 25 ות"א 100 ננעלו סביב רמות הפתיחה. מניות הבנקים הוסיפו 0.1% לערכן על אף התחזית השלילית של סוכנות דירוג האשראי הבינ"ל מודיס. מדד הנפט והגז נחלש ב-1%, מדד התקשורת התחזק ב-0.9% ומדד הנדל"ן נחלש ב-0.2%. 

בסיכום חודש ינואר רשם מדד ת"א 25 ירידה של כ-0.7% למרות העליות בבורסות העולם. מדד ת"א 100 נסוג בכ-0.3%. בסיכום שבועי הירידות אף חדות יותר: ת"א 25 רשם ירידה שבועית של 1.6%. מדד ת"א 100 איבד גם הוא 1.6% מערכו השבוע, מדד הבנקים נפל ב-2.9% ואילו מדד הנפט והגז ירד ב-4%.

באסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה מעורבת: בורסת שנחאי הוסיפה 0.2% לערכה, בורסת טוקיו התחזקה ב-0.2% ובורסת הונג קונג השילה 0.4% מערכה. 

 


צילום: אהוד כהנים

מניית מלאנוקס ממשיכה להתאושש מהמכה שספגה בסופו של שבוע המסחר הקודם, וזינקה היום ב-5%. ביום חמישי האחרון פרסמה החברה את דוחותיה הכספיים לרבעון האחרון של 2012. הרווח הנקי עלה ב-136% לעומת התקופה המקבילה אשתקד – אך תחזיות החברה להכנסותיה ברבעון הראשון של 2013 היו נמוכות מהצפוי.

סוכנות דירוג האשראי הבינ"ל מודי'ס הותירה היום את הערכת המערכת הבנקאית בישראל על שלילי. ההערכה, שנותרה ללא שינוי ממאי 2012 (אז ירד הדירוג מ-"יציב" ל-"שלילי"), משקפת צמיחה כלכלית מתחת לממוצע, החלשות של איכות הנכסים, חשיפה משמעותית של הבנקים למגזר העסקי הממונף, ולחצים על תיקי משכנתאות. 

במודי'ס אומרים כי האינדיקטורים הרווחיים ויעילות הבנקים הישראליים נותרו מתחת לאלו של חברות המדורגות באופן דומה בעולם, וצופים כי בשורה התחתונה הרווחיות של הבנקים תפחת בשנת 2013 בשיעור של עד 5%. למרות זאת התחזק היום מדד הבנקים ב-0.1%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן