שבוע המסחר נפתח במגמה מעורבת; מניות הגז קפצו לאחר התפטרות דרעי

המסחר בבורסת תל אביב נפתח היום במגמה מעורבת, לאחר סוף שבוע של ירידות בניו יורק. כזכור, בשבוע שעבר הפד דחה את העלאת הריבית והותיר אותה על כנה ברמה אפסית. עם זאת, הפד לא קבע באשר לאפשרות ההעלאה בחודש הבא.

עם תחילתו של חודש נובמבר, נפתחה גם עונת הדוחות לרבעון השלישי בבורסה המקומית, ועיקר העניין היום היה סביב הפערים השליליים של חברות הפארמה, התפטרות שר הכלכלה שתאפשר להעביר את מתווה הגז, וניסיון פלאפון וסלקום לרכוש את גולן טלקום.

היום הראשון לשבוע המסחר אצלנו ננעל כאשר מדד ת"א 25 נותר סביב רמת הפתיחה, מדד ת"א 100 ירד ב-0.2% ומדד הבנקים טיפס ב-1.2%. מדד התקשורת ננעל במגמה חיובית של 2.2% ומדד נדל"ן 15 נחלש ב-0.1%.

מדד הנפט והגז קפץ היום ב-4.1%, על רקע הודעת דרעי כי יתפטר מתפקידו כשר הכלכלה. המהלך יאפשר לראש הממשלה נתניהו להעביר את מתווה הגז בקרוב, ומניות שותפויות הגז המקומיות זינקו בתגובה לכך. דלק קידוחים קפצה ב-6.7%, אבנר טיפסה ב-5.9% ורציו עלתה ב-3.1%. 

חברות הפארמה פתחו את חודש נובמבר עם פערים שליליים חזקים: פריגו עם פער שלילי של 4.5%, טבע בירידה של 2.6%, ואופקו – 3%.

לאחר שבוע לא קל, התכנס דירקטוריון הריבוע הכחול לדיון מיוחד, נוכח החשש שהספקים יחדלו מלספק סחורה לרשת מגה, ויביאו לקריסתה. המנייה ננעלה בירידה של 4.2%. לעומת זאת, מניית סלקום עלתה ב-2.4% בעקבות המגעים שלה לרכישת גולן טלקום, כאשר חברת פלאפון מעוניינת גם היא. 

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן