שבוע לאחר בחירת טראמפ: עשירי ארה"ב כבר הפכו לעשירים יותר

לאורך קמפיין הבחירות שלו דונלד טראמפ אמר לעולם שבכוונתו להציב "את אמריקה ראשונה". בזירה הבינלאומית או שלא, ארבעה ימים בלבד לאחר הבחירות כבר החל המפקד העליון לעתיד לקדם את המטרה הזו שלו בצורה טובה.

בשבוע האחרון, 14 האמריקאים שדורגו במסגרת רשימת 20 האנשים העשירים ביותר בעולם הוסיפו כ-9.5 מיליארד דולר לשווי המוערך הכולל שלהם, כך לפי דירוג המיליארדרים העולמי המתעדכן בזמן אמת של פורבס. המספרים הללו מבוססים על השינויים במחירי הסגירה בשוק בין התאריכים 4 ו-11 בנובמבר.

לעומת זאת, ששת המיליארדרים שאינם אזרחי ארצות הברית ומופיעים ברשימת 20 עשירי תבל הפסידו באותה התקופה סכום משולב של 10.6 מיליארד דולר. רק אחד מהם, טייקון הנדל"ן והבידור הסיני וונג ג'יאנלין, חווה עלייה קלה בשווי שלו – סכום צנוע יחסית של 200 מיליון דולר, שמביא את סך ההון שלו לגובה של 33 מיליארד דולר.

נצחונו של טראמפ היה חדשות רעות במיוחד עבור האדם העשיר במקסיקו, קרלוס סלים הלו. מדד הבורסה המקסיקנית IPC צנח ב-7% בין בוקר יום רביעי לשעת נעילת המסחר, ביום שישי אחר הצהריים, וערכו של הפסו רשם גם הוא פיחות של 14% אל מול הדולר. הירידות הללו הכתבה בהונו של סלים בסכום עצום של 4.6 מיליארד דולר, והנמיכו אותו לגובה של 45.2 מיליארד דולר.

חזר להיות השלישי בעשירי תבל על חשבון ג'ף בזוס. באפט | צילום: ThinkstockPhotos

טלטלות ההון של השבוע האחרון לא יכולות, כמובן, להיות מיוחסות במלואן לתוצאות הבחירות. אבל זה מדהים שהמניות האמריקאיות תפקדו כל כך טוב לאור נצחונו הבלתי צפוי של טראמפ. קודם ליום הבחירות השווקים המקומיים התנדנדו בציפייה לניצחון של קלינטון. ככל שהסבירות שהיא תנצח נשחקה לאחר חצות יום שלישי, בורסות העולם צנחו והחוזים העתידיים בדאו ג'ונס צנחו בכ-5%. אבל כבר ביום המחרת, רוב השווקים התאוששו, ומספר מדדי מפתח סיימו את השבוע עם רווחים משמעותיים. הדאו ג'ונס, למשל, ננעל ביום שישי כשהוא כמעט מגיע לגובה שיא.

עליות המחירים המפתיעות הובילו גם לקפיצות משמעותיות בשווי (נטו) של במיליארדרים האמריקאים באופן ספציפי. המרוויח הגדול ביותר היה וורן באפט, כשמניית חברת הענק שלו, ברקשייר האת'וויי, עלתה ב-9% בשבוע שנגמר ביום שישי אחר הצהריים, מה שהוסיף יותר מ-6 מיליארד להון שלו וקידם אותו במעלה דירוג עשירי תבל, על פי הערכות פורבס, אל מעל לג'ף בזוס. כעת הוא שווה 70.3 מיליארד דולר והוא האדם השלישי בעושרו בעולם, אחרי ביל גייטס שנמצא במקום הראשון ואמנציו אורטגה הספרדי, מייסד רשת הבגדים זארה, שנמצא במקום השני.

עבור באפט, שהתנגד בלהט למועמדותו של דונלד טראמפ, התוספת המפתיעה הזו מהווה פרס תנחומים נחמד למדי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן