שביתה בהארץ וב-TheMarker – העיתון לא פורסם; שוקן: אם גורל הארץ להיסגר – עדיף עכשיו

לאחר אסיפה ארוכה וסוערת החליטו עובדי קבוצת הארץ-TheMarker על שביתה בת יממה אחת, במחאה על פיטורי עשרות מעמיתיהם במערכת, במסגרתה לא פעלו אתמול אתרי האינטרנט של הקבוצה, והעיתון לא פורסם היום. ההחלטה על השביתה התקבלה בהצבעה, על רקע דיון סוער במכתב ששלח מו"ל העיתון עמוס שוקן, לפני אסיפת העובדים, ובו תקף את ראשי המאבק.

"אם גורלו של הארץ להסגר – אז עדיף שייסגר עכשיו, כדי שלא יסגר בעוד כמה חודשים כמו מעריב. מי שלא מבין את זה – קשה לי להבין מה הוא עושה בעיתונות", כתב שוקן. "בשלב מסוים של השיחות עמכם שנמשכות מספר רב של חודשים הבנתי שלא משנה איזה מידע סודי עסקי נעביר לכם, ולא משנה מה יהיה תוכן הדיונים בינינו – בסוף ישנו רק עניין אחד מבחינתכם: הקפאת תהליך הפיטורים", הוסיף. 

"בשנים האחרונות אני עושה מאמץ עצום כדי להבטיח את קיומו של העיתון ואת המשך מילוי תפקידו בחברה הישראלית ואת היותו מקום עבודה סביר לעובדיו", המשיך שוקן. "אנו לא מחפשים את הפיטורים האלה ואתם יודעים זאת. חבל שגם לאחר ששוחחנו על כך פעמים רבות עדיין לא הופנמה על ידיכם המציאות העסקית שבה אנו פועלים אשר השתנתה ללא היכר ומחייבת אותנו לפעולה".

עובדי הארץ מוחים על כך שהנהלת הקבוצה לא מנהלת איתם מו"מ על תוכנית הפיטורים המקיפה במסגרתה פוטרו כבר עשרות עובדים. היום הודיע עיתון הארץ למנוייו כי "ועד העיתונאים בהארץ הודיע על שביתה. בעקבות זאת סביר כי עיתון יום חמישי לא יופיע, ואם אכן כך יקרה מנויי העיתון יזוכו״. 

לדברי יו"ר ועד העובדים של הארץ, אריאל גוטליב, "אנחנו מנסים למנוע הידרדרות של המצב בעיתון כפי שקרה במעריב". גוטליב הוסיף כי בהצבעה שנערכה לפני כשבוע באסיפה שקיים הוועד עם העובדים זכו צעדי המחאה לרוב גדול. לדברי גוטליב, "לא נפסלת האפשרות להשבתה ארוכה של העיתון בהמשך". אולם הוא לא ציין מתי תתקיים. 

עובדי הארץ מפגינים ברחוב שוקן לפני שבוע

בשבוע שעבר קיימו עובדי הקבוצה שביתה חלקית והפגינו נגד הפיטורים סמוך למערכת העיתון ברחוב שוקן בתל אביב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן