שביתת הרעב הסתיימה: שדרות תקבל מהאוצר 22 מיליון שקל

עיריית שדרות, בנמצאת במשבר פיננסי חריף, תקבל סיוע בסך 22 מיליון שקלים ממשרד האוצר. זאת לאחר ששרי האוצר והפנים גיבשו היום הצעה לפתרון המשבר הכלכלי הקשה אליו נקלעה העירייה.

הצעת הסיוע נחתמה היום אחר הצהריים על-ידי מנכ"ל משרד הפנים, עמרם קלעג'י, סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, ראובן קוגן וראש עיריית שדרות, דוד בוסקילה. בעקבות החתימה סיים בוסקילה את שביתת הרעב בה החל במחאה על מצבה הכלכלי של העיר.

בוסקילה (מימין). סיים את שביתת הרעב | צילום: רויטרס

בהתאם למתווה שגובש על ידי משרדי הפנים והאוצר תזכה עיריית שדרות במענק חד פעמי בהיקף של 5 מיליון שקל. כמו כן, יוקדם מיידית מענק האיזון של החודשים ינואר ופברואר 2013 בהיקף של 2.7 מיליון שקלים.

בעקבות עמידת הרשות ביעדי תכנית ההבראה יועברו לה מיידית 6 מיליון שקל נוספים. בנוסף יועברו 2.3 מיליון שקל בגין שיפוי הנחות בארנונה, ו-4 מיליון שקל בגין עמידה ביעדי תכנית ההבראה. במקביל יוקדם המענק של הרבעון הראשון לשנת 2013 בהיקף 2 מיליון שקלים.

"העיר שדרות היא סמל", אמר שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ. "נמשיך לפעול לחיזוקה ונדאג לרווחתם של תושבי הנגב בכלל, ושדרות בפרט, בין השאר באמצעות תמריצי המס הניתנים לכלל תושבי עוטף עזה, השקעה בפיתוח ותשתיות ויצירת מקומות עבודה לתושבי האזור".

"לא ניתן להתעלם ממצבה הכלכלי של שדרות ויישובים נוספים בפריפריה", הוסיף שר הפנים, אלי ישי. "אני שמח שגובש פתרון המאפשר העברת תקציבים קריטיים לעיר. כולי תקווה שתקציבים אלה יסייעו לקידומה של שדרות ולסיפוק צרכיה למען עתיד העיר ועתיד תושביה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן