שגר ושכח? תמונות שנמחקו מאפליקציית צילומי המין הפופולרית נשארו על הסמארטפון

אפליקציית המסרים והתמונות סנאפצ'ט שיווקה את עצמה למשתמשים בעיקר כיישום בסגנון "משימה בלתי אפשרית" – כל ההודעות והתמונות שנשלחות באמצעותה נמחקות אחרי 10 שניות משני המכשירים. בהתאם, רבים השתמשו בה לצילום תמונות בעלות אופי מיני. אך כעת מתברר שמי שבנה על הזיכרון הקצר של הסמארטפון שלו כנראה טעה.

איש זיהוי פלילי בן 24 מיוטה גילה דבר לגרום לכמה ממשתמשי האפליקציה לחשוב פעמיים לפני שהם שולחים תמונה שהם בטוחים שתיעלם מהר. ריצ'ארד היקמן מחברת דסייפר מצא כי אפשר לשלוף תמונות של סנאפצ'ט ממכשירי אנדרואיד באמצעות העברת המידע מהטלפון למחשב והסרת הסיומת ".nomedia", אשר מונעת מהתמונות להיות מוצגות במכשיר.

"בגלל הקלות של התגלית הופתעתי שאף אחד לא עשה את זה עד כה", אומר היקמן. "לקח לי רק כמה ימים לגלות את זה".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום מסך

היקמן החל לבצע מחקר במהלך שיעור זיהוי פלילי סלולרי בקיץ האחרון. הוא אומר כי הדבר היה שימושי במיוחד בחברה שבה הוא עובד. שליפת הנתונים מסנאפצ'ט סייעה לחברה שבבעלותו במקרה של גירושים שבו טיפלה. לדבריו, החברה הצליחה לשחזר 70-60 תמונות סנאפצ'ט מחוקות מהטלפונים עד כה.

היקמן אומר כי הוא בוחן כרגע את האפשרות לחלץ תמונות מהאפליקציה גם מהאייפון. לפני מספר חודשים פורסם באתר באזפיד כי אותר פגם שמאפשר לחלץ תמונות, אמר המנכ"ל אוון ספיגל כי "האנשים שהכי נהנים משימוש בסנאפצ'ט הם אלה שמאמצים את רוח השירות. תמיד יהיו דרכים לבצע 'הנדסה הפוכה' של מוצרים – אך זה הורס את הכיף!".

אם אתם לא רוצים להרוס את הכיף, עדיף שלא תשלחו למישהו תמונות דרך סנאפצ'ט, שיוכלו בעתיד לשמש נגדכם.

סנאפצ'ט לא הגיבה על על הידיעה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן