שובר שיאים: שוויו של מייסד פייסבוק עלה ב-3.5 מיליארד דולר תוך שבוע

מניות פייסבוק, שעלו ב-40% מאז תחילת 2017, ממשיכות לצבור תאוצה. הציפיות של הכנסות חזקות ברבעון השני, שיוכרזו בסוף החודש, סייעו להניע את המנייה לשיא של כל הזמנים ביום שישי האחרון.

העלייה בשווי המנייה של פייסבוק הביאה לעלייה גם בשיווי הנכסים של מארק צוקרברג, יו"ר ומנכ"ל הרשת החברתית. צוקרברג, שמחזיק ב-17% מהמניות לפרעון של פייסבוק וקול הרוב, הפך בחמשת הימים האחרונים לעשיר יותר ב-3.5 מיליארד דולר.

הוא רק בן 33, ושווי הנכסים של צוקרברג מוערך ב-66.7 מיליארד – שיא בדירוג העשירים של פורבס. הוא האדם השישי הכי עשיר בעולם והיחיד בשנות השלושים לחייו ב-50 הראשונים.

מקום שישי ברשימת האנשים הכי עשירים בעולם | צילום: fotolia

נראה שהעלייה השבוע לא נגרמה בגלל אירוע בודד אלא שהמשקיעים בפייסבוק ממשיכים להביע ביטחון ברווחיות החברה והעלייה במספר המשתמשים, בפוטנציאל הרווח שלה ובתחום המציאות המדומה. פייסבוק, שצפויה להודיע על הכנסות הרבעון השני בסוף החודש, מתכננת להשיק ב-2018 סט מציאות מדומה נגיש יותר במחיר.

צוקרברג ייסד את פייסבוק ב-2004 כסטודנט בן 19 בהרווארד. אמנם הוא נשר בשנה השנייה ללימודיו, אך העסקים, שהתחילו כפלטפורמה חברתית קטנה עבור אוניברסיטאות יוקרתיות מחזיקה כיום ביותר מ-2 מיליארד משתמשים פעילים.

צוקרברג הוא לא המיליארדר הטכנולוגי היחיד שהרוויח השבוע. שווי של ביל גייטס, האיש העשיר בעולם, עלה ב-900 מיליון דולר לשווי מוערך של 90 מיליארד דולר. מייסד אמזון, ג'ף בוזוס הרוויח לא רע גם כן, הונו קפץ ב-1.9 מיליארד דולר לכ-85.2 מיליארד דולר, והוא נשאר האיש השני העשיר בעולם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן