שוטרים אמריקאים לגוגל: אפליקציית Waze מסכנת את חיינו, בטלו את אפשרות הדיווח על ניידות

מעבר לדיווחים אודות עומסי תנועה, מפגעים בכביש ומבצעים בחנות הנוחות הקרובה אליך, אפליקציית הניווט הישראלי "וייז" מאפשרת לדווח גם על נוכחות משטרתית בקרבת מקום. לעיתים קרובות אותם דיווחים אכן מתבררים כרלוונטים, שכן מדובר בשוטרים עם מצלמת מהירות, אך לרוב אלו מסתכמים בניידת חונה כאשר השוטרים בה אוכלים, מדברים, או פשוט עוזרים לאזרח השרוי בצרה. כעת, סוכנות הידיעות AP מדווחת משיחות עם שוטרים בארה״ב כי אלו חוששים לחייהם בשל אותם דיווחים ואף הגישו תלונה בפני גוגל, אשר כידוע רכשה את וייז בשנת 2013, בתקווה שתסיר אופציה זו.

אפליקצית מעקב אחר שוטרים?

בואו נודה בזה – כולנו הפכנו שבויים של וייז וזה לא באמת משנה שאנחנו נוסעים על ׳אוטומט׳ (תרתי משמע עבור מרבית הנהגים) כבר שלוש שנים לאותו מקום עבודה. התחושה היא שאם לא נפעיל את היישום אנו עשויים לפספס משהו, לא להיות בעיניינים או ׳חס וחלילה׳ לעמוד בפקק. היופי בפלטפורמה המשלבת ג׳י פי אס בסיסי עם רשת חברתית הוא השימוש בחוכמת ההמונים ועזרת הזולת בשיתוף אודות המצב בכבישים בכל רגע נתון.

צילום: מתוך אתר החברה

בעוד האזרחים המשתמשים ביישום מרוצים ומפיקים ממנו תועלת, שוטרים אמריקאים טוענים כי הוא מסכן את חייהם. לאור תקרית הירי בה נהרגו שני שוטרים בחודש דצמבר שעבר עלתה המודעות לנושא, שכן מאוחר יותר התגלה כי היורה עשה שימוש באפליקציה לפני שפגע בשוטרים. עם זאת, היורה השתמש ככל הנראה לצרכי ניווט באפליקציה ולא ממש במטרה לאתר את השוטרים, שכן נודע כי השליך את המכשיר הנייד שלו כשלושה קילומטרים לפני זירת הרצח, מה שמעיד על כך שלאפליקציה לא היה קשר לאיתור ופגיעה בחייהם של אותם שוטרים.

הניסיון לתבוע ולבקש מגוגל להסיר את האופציה לדווח על ניידות משטרה בשל תחושה כי עוקבים אחריהם ככל הנראה לא יצלח, שכן אין חוק האוסר על אזרחים לשתף אחד עם השני את המצאותם של שוטרים בתפקיד בהם הבחינו באזורים ציבוריים. כמו כן, המידע אודות השוטרים אינו מסווג ולא כולל את מספר הטלפון האישי שלהם או כתובת מגוריהם, וזה שלא ידווח עליהם באפליקציה לא ימנע מאזרחים לשתף אחד את השני או לצלם את הניידת ולשלוח לחבריהם באמצעים אחרים. בקיצור – הדאגה של השוטרים לחייהם מובנת, אבל אם הם מנסים לחפש אשמים, וייז היא לא התשובה – ואלימות כנגד שוטרים הייתה עוד הרבה לפניה.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: הסימפסונס יצאו נגד אילון מאסק, והוא מצידו לא נשאר חייב

עוד בגיקטיים: דיווח: סמסונג תהיה אחראית ל-75% מרכיבי האייפון הבא

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן