שוק המניות האמריקאי – ההצגה הטובה בעולם

כ-90% מחברות מדד ה-S&P 500 דיווחו על תוצאות הרבעון השני לשנת 2012, וכעת נראה כי הרבעון השני של השנה צפוי להיחתם בצמיחה מרשימה של כ-5.1% ברווחים. ראוי לציין כי בנטרול העלייה החדה ברווחים שהציג בנק אוף אמריקה, צמיחת הרווח המצרפי של החברות במדד צפויה להסתכם ב-0.5% בלבד.

60.4% מן החברות המדווחות הצליחו להציג ביצועים שהיכו את תחזיות האנליסטים, ואילו 24% מן החברות המדווחות החמיצו את תחזית הרווח הרבעונית, כל היתר עמדו בתחזית הרווח הממוצעת המוקדמת.

בלטו לחיוב סקטור הבריאות וסקטור ה-Consumer Staples עם אחוזי הכאת תחזיות רווח של 77.08% מן החברות ו-71.88% מן החברות בהתאמה, ומנגד בלטו לשלילה סקטור האנרגיה וסקטור החומרים עם 46.5% מן החברות המדווחות אשר הכו את תחזיות הרווח ו-53.3% מן החברות המדווחות אשר הכו את תחזיות הרווח בהתאמה.

בכל האמור בצמיחה בקצב המכירות, שקלול החברות המדווחות יחד עם תחזיות המכירות של יתרת המדווחות העתידיות, מלמד כי החברות השכילו להציג צמיחה רבעונית של כ-0.4% במכירות המצרפיות. מדובר בהישג מרשים בסביבה הכלכלית הנוכחית, המלמד כי החברות משכילות להגדיל הן את שורת הרווח והן את שורת ההכנסות – כך שהשיפור ברווחיות המצרפית אינו מלמד רק על התייעלות ויעילות אלא על הגדלת נפחי פעילות.

על אף האמור, ממוצע הצמיחה במכירות בארבעת הרבעונים האחרונים עמד על 1.6%, כך שבהחלט נרשמת בעונת הדו"חות הנוכחית האטה בפרמטר איכותי זה למדידת ביצועי החברות. ראוי לתשומת לב מיוחדת שיעור הרווח התפעולי הממשיך להשתפר וצמח ברבעון הנוכחי לרמה של 9.5% אל מול רמה של 9.07% ברבעון הקודם.

התבוננות קדימה על תחזיות הרווח הרבעוני של חברות מדד ה-S&P 500 מלמדת כי הרבעון השלישי של 2012 צפוי להוות את סופה של מחרוזת הצמיחה ברווח הרבעוני אשר נמשכה מזה 14 רבעונים ברציפות. החל מהרבעון הראשון של שנת 2009, אז עמד הרווח המצרפי של חברות המדד על 10.11 דולר למניה, ועד לרבעון השני של שנת 2012 שבו צפויים רווחי החברות במדד להסתכם ב-25.48 דולר למניה, לא הפסיקו רווחי החברות במדד לצמוח ולהפתיע לטובה, ומדד ה-S&P 500 הגיב בהתאם.

ברבעון השלישי של השנה צפויים רווחי החברות במדד להתכווץ ב-1.5% ביחס לרבעון השני של 2012 ולהסתכם ב-25.09 דולר, אולם מיד ברבעון הרביעי של השנה הם צפויים לחזור ולזנק לרמה של 27.05 דולר ובכך לרשום את רווחיות השיא של החברות הנכללות במדד מאז ומעולם.

חיזוק להערכתנו לגבי האטה ברבעון השלישי ניתן למצוא ב-67 החברות הנכללות במדד שניפקו תחזיות רווח שליליות לרבעון השלישי ורק 17 חברות הנכללות במדד שדיווחו על העלאת תחזיות רווח לרבעון, כך שבכל האמור בביצועי טווח קצר קיימים סימני שאלה לא מבוטלים.

מדהים לראות כי על אף סביבת הצמיחה הגלובלית המאתגרת בלשון המעטה וענני חוסר הוודאות אודות הנתיב אליו פוסעת הכלכלה הגלובלית צופים האנליסטים כי רווחי החברות במדד יצמחו בשנת 2013 בכ-13% לרמה של 115.27 דולר והדבר גוזר מכפיל רווח עתידי של המדד על רווחי 2013 של 12.17 בלבד וזאת על אף המומנטום המצוין בו מצוי מדד מניות זה.

מי שסבור כי החברות האמריקניות ישכילו לעמוד בתחזיות צמיחה דו ספרתיות ברווחיות יכול וצריך לראות בסביבת התמחור הנוכחית של שוק המניות האמריקני כסביבת מחירים נוחה. אנו סבורים כי בחודשים הקרובים יונמכו תחזיות הרווח המצרפיות לשנת 2013 באופן מהותי וישקפו טוב יותר את הפעילות בסביבה הכלכלית הגלובלית. למרות הצפי שלנו להנמכת תחזיות רווח מהותית, הרי להערכתנו שוק המניות האמריקני נותר ויוותר ההצגה הטובה ביותר בשווקי המניות הגלובליים בטווח הנראה לעין. 

(לחצו על הגרף להגדלה)

הכותב הוא האסטרטג הראשי של קבוצת איילון

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן