שחקן החיזוק החדש של הרופאים: ה"גוגל גלאס" נכנסים לחדר הניתוח

ה"גוגל גלאס", המשקפיים הטכנולוגיים מבית היוצר של גוגל הן אולי "היהלום שבכתר" בתחום הטכנולוגיה הלבישה כיום. הם נראים כמו משקפיים רגילים לחלוטין, אך במקום עדשות קעורות – על זגוגיות המסך שלהן מוקרנים נתונים שונים באמצעות חיבורי ווי-פי או בלוטות'. מוקדם יותר השנה, כזכור, שחררה גוגל מספר מוגבל של דגמים לנסיינים ולמפתחי טכנולוגיה בארה"ב, במטרה שיציעו רעיונות חדשים ופורצי דרך אודות אפשרויות היישום של המשקפיים – בכל שדה אפשרי.

במעבדות החטיבה הרפואית של ענקית הטכנולוגיה האמריקאית פיליפס, בשיתוף עם חברת Accenture, שמו להם ליעד לבחון כיצד ניתן יהיה להפיק את המיטב מה"גוגל גלאס" גם בשדה הרפואי, ובחרו להתמקד במיוחד בתחום המסובך והמורכב ביותר – שולחן הניתוחים. כעת, החברה חושפת את האפליקציות הייעודיות אשר פיתחו החוקרים, ואשר יאפשרו לרופא המנתח גישה מהירה ומיידית לשלל נתונים – החל מעברו הרפואי של המטופל ועד מדדים חיוניים בזמן אמת.

ד"ר אנוטוני ג'ונס, סגן נשיא החטיבה הרפואית בפיליפס, הסביר: "היישום המרגש ביותר של הגוגל גלאס בתחום הרפואי הוא היכולת של המנתח להיות בשני מקומות בעת ובעונה אחת – גם לנתח וגם לקבל מידע רלוונטי על המטופל מהתיק האישי שלו וממאגרי מידע נוספים, מבלי להשתמש בידיו או להסיט את מבטו. זה יוביל לשיפור משמעותי בטיפול הרפואי ובתהליך העבודה כולו".

ה"גוגל גלאס" בפעולה | צילום: רויטרס

לדוגמא, תארו לעצמכם כי במהלך ניתוח אחד המוניטורים המחוברים למטופל מתחיל לצפצף. במקום לקטוע את התהליך או להפעיל את אחד מאנשי הסיוע הרפואי, "המנתח יוכל לבדוק את הסיבה לצפצוף בעזרת ההפעלה הקולית של הגוגל גלאס, ולהחליט האם יש סיבה לעצור את התהליך או שזה סובל דיחוי". בנוסף, מול עיני המנתח יהיו המדדים החיוניים בכל רגע נתון. כך יוכל לקבל פידבק מיידי לפעולותיו מבלי להסיר את עיניו מהמטופל ולא לרגע.

"זה אמנם נשמע פשוט, אבל שיפור כזה יוכל לצמצם משמעותית טעויות אנוש במהלך הניתוח ולסייע רבות לחולים והמטופלים", מוסיף ג'ונס.

גם שירותי הווידיאו אשר מאפשרים המשקפיים יוכלו לסייע רבות לרופאים. בחודש יוני האחרון, לדוגמא, השתמש במשקפיים רופא אשר ניתח חולה בבית חולים במדריד. בעזרת המשקפיים שודר ההליך המורכב כולו לרופא מומחה אשר צפה בו ממשרדו בארה"ב. הרופא המומחה יכל להביע דעה ולייעץ לרופא המנתח בזמן אמת, מעברו השני של האוקיינוס.

"אנחנו גאים במיוחד בצוותי העבודה שלנו אשר לא הסתפקו בהצעת רעיון ליישום המשקפיים בשדה הרפואי, אלא ממש פיתחו את המוצר וסיפקו הדגמה לאופן העבודה בו. אנחנו נרגשים לקראת האפשרויות שהמשקפיים יוכלו לספק, ולגלות אפשרויות חדשות בהן נוכל להיעזר בהן בשדה הרפואי" סיכם ג'ונס.

ה"גוגל גלאס" צפויים לצאת לשוק במהלך השנה הבאה, ועל פי ההערכות מחירן יהיה דומה לזה של מכשירי הסמארטפון בארה"ב (בין 300 ל-400 דולר).

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן