שטייניץ: "בישראל יש יותר סטארט אפים מאשר בגרמניה ובבריטניה"

"יש יותר מ-100 חברות עולמיות שמשקיעות בישראל ואני חושב שהן מרוצות מהתמורה שהן מקבלות" כך אמר שר האוצר יובל שטייניץ שנאם באירוע לפתיחת "ועידת ההשקעות", המשותפת למשרד האוצר ולמגזין "וול סטריט ג'ורנל" בניו יורק, ובה משתתפים אנשי עסקים בולטים במשק הישראלי.

שטייניץ עומד בראש משלחת של אנשי עסקים בכירים מישראל לוועידה שמטרתה היא עידוד השקעות זרות בישראל. בפני הוועידה אמר שר האוצר כי "למרות העובדה שישראל היא שוק קטן עם מצב גיאופוליטי מורכב, היא עדיין מצליחה להעמיד הישגים כלכליים מרשימים". שטייניץ מנה בוועידה את הסיבות להשקעה בישראל כשהוא מציין את ההון האנושי המייחד את ישראל המביא לחדשנות וליצירתיות, את רגישות הממשלה וההשקעות שלה בתחום המחקר והחינוך ואת מערכת המאקרו היציבה שמנווטת את המדינה.

"בישראל יש 3 מיליון חברות סטארט-אפ, יותר מאשר סין או יפן, יותר מאשר בריטניה וגרמניה ביחד. אנחנו המדינה עם הכי הרבה סטארט-אפים בעולם לנפש, הישראלים יודעים לסמן מטרה ולהגיע אליה, הם לא מקבלים 'לא' כתשובה". עוד אמר שטייניץ כי הממשלה עושה מאמצים לקלוט חזרה את "המוחות הבורחים": "בישראל יש הכי הרבה פרופסורים לנפש", אמר, והוסיף כי פרופסורים ישראלים היום נמצאים בעמדות מפתח בהאוורד, MIT וגופים אקדמאים נוספים המובילים בעולם.

"הכלכלה של ישראל גמישה וידועה בשיקום המהיר שלה אחרי משברים", טען שטייניץ כשהציג נתונים מקרו-כלכליים של שיקום המשק אחרי מלחמת לבנון השנייה ואחרי המשבר הכלכלי של 2008. שטייניץ מסר כי כמות ההשקעות בישראל קפצה ב-40% בהשוואה לנתונים של לפני המשבר הכלכלי ומנה שישה תאגידי ענק המשקיעים בישראל, "אפל יוצאת דופן משום שמבין הענקיות היא היחידה שלא פתחה בישראל מרכז פיתוח ומחקר". שטייניץ הוסיף כי מרכז כזה של אפל ייפתח בעתיד הקרוב בישראל. 

שר האוצר יובל שטייניץ | צילום: רויטרס

הבעלים של תאגיד העיתונות ניוז קופר, רופרט מרדוק, דיבר גם הוא בוועידה. מרדוק ציין כי "הסיפור שמגיע מישראל עכשיו הוא לא של מלחמה וקונפליקט, ישראל היא מקום מעולה להשקעה. ישראל משכה ב-2011 יותר מ-11 מיליארד דולר מהשקעות חוץ, כפול מהשנה שעברה. להכפלה יש סיבה – ישראל היא מקום שבו מקבלים תמורה להשקעה". מרדוק שופע מחמאות ליצירתיות ולהצלחה של המשק הישראלי: "ישראל היא מדינה קטנה, סובבת שכנים שלא מכירים בקיומה ובאיובים שרוצים לבודד אותה, אם אומה שכזו מצליחה למשוך השקעות ולשגשג, כנראה שכל אומה יכולה", ציין.

השר יולי אדלשטיין, שר ההסברה והתפוצות. הנואם הראשון בוועידה אמר כי חוק השבות שהביא מהגרים יהודים למדינת ישראל התברר כהצלחה כלכלית. אדלשטיין מסר כי תרומת העולים למדינה בשני העשורים האחרונים עומדת על 56 מיליארד דולר כשהעולים השתלבו במקצועות השוק והביאו איתם צמיחה אדירה וחדשנות.

בוועידה משתתפים סגן נשיא בנק סיטיגרופ לואיס קיידן, מנכ"ל צ'רטיס (לשעבר AIG), פיטר הנקוק סגן נשיא בכיר של נובל אנרג'י, רודני קוק מייסד ומנכ"ל של קרן אליוט וכן בכירים מסיטי בנק, קרדיט סוויס, אמריקן אקספרס ועוד.

במשלחת הישראלית לוועידה לוקחים חלק גם יו"ר בנק הפועלים, יאיר סרוסי; יו"ר דיסקונט, יוסי בכר; מייסד "בטר פלייס", שי אגסי; יו"ר תע"א, דב בהרב; יו"ר גזית גלוב, חיים כצמן; מנכ"לית הבורסה ועוד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן