שטייניץ: "בנקים וגופי השקעות בינ"ל הביעו אמון בהתנהלותנו"

"העובדה שישראל הצליחה לקבל את אמון המשקיעים בריביות נמוכות ובהנפקות לטווחים ארוכים של 10 ו- 30 שנים, מהווה הבעת אמון חד משמעית של הבנקים וגופי השקעות הבין לאומיים בהתנהלותה הכלכלית האחראית של מדינת ישראל". כך אמר היום שר האוצר, יובל שטייניץ, לאחר שהציג בישיבת הממשלה ביחד עם והכלכלן הראשי במשרד האוצר, מיכאל שראל, סקירה המשווה את ההתפתחות הכלכלית בישראל אל מול מדינות המערב בשנים 2012-2009.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לדברי האוצר מהסקירה עולה כי ישראל מובילה את יתר מדינות המערב בשיעורי הצמיחה, בשיעורי הצמיחה לנפש, בגידול ההשקעות, בייצור משרות נוספות ובהקטנת האבטלה והגדלת ההשתתפות בכוח העבודה, תוך תהליך של הקטנת פערים. עוד עולה לדברי האוצר כי הצריכה הפרטית לנפש, המשקפת במידה רבה את העלייה ברמת החיים, עלתה בישראל יותר מרוב מדינות המערב.

שטייניץ | צילום: רויטרס

בנוסף הציגה החשבת הכללית במשרד האוצר, גב' מיכל עבאדי בויאנג'ו, את נתוני הנפקת האג"ח שביצע משרד האוצר בארה"ב בשבוע שעבר. החשבת הכללית ציינה בישיבת הממשלה כי "ההנפקה בשבוע שעבר בשווקים הגלובליים בסך 2 מיליארד דולר ל-10 ו-30 שנה, מראה על אמון חד משמעי של השווקים הפיננסים הבינלאומיים במשק הישראלי".

עוד ציינה החשבת הכללית כי "כמות ואיכות המשקיעים הזרים שרכשו את אגרות החוב של ממשלת ישראל הן תוצאה של "נון דיל רוד שואו" שביצע אגף החשב הכללי בשבועות האחרונים אצל משקיעים רבים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן