שטייניץ: "התוכנית של יחימוביץ' תביא חורבן לכלכלת ישראל"

"שלי יחימוביץ' מסוכנת לכלכלת ישראל. התוכנית הכלכלית שלה תביא לחורבן כלכלי. אני לא זוכר מערכת בחירות בה הבטיחו הבטחות של 140 מיליארד שקל" – במילים חריפות אלה, תקף היום שר האוצר יובל שטייניץ את יו"ר מפלגת העבודה ואת התוכנית הכלכלית שהציגה בשבוע שעבר. 

בנאומו בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, אמר שטייניץ כי "התוכנית הכלכלית של יחימוביץ' עוסקת רק באיך מחלקים את העוגה ולא באיך אופים אותה. מדובר בציניות, זלזול באינטלגנציה של הציבור וחוסר אחריות שהגיע לשיאים חדשים. הצעתה למיסוי של 140 מיליארד שקל על המגזר העסקי תביא מיתון כבד ועלייה באבטלה. היא לא רק שלא תגדיל את הצמיחה, אלא תביא לצמיחה שלילית. אנחנו נמצאים במלחמת עולם כלכלית, בה כל מדינה או קבוצת מדינות מנהלת קרב הישרדות על הכלכלה הלאומית שלה, על הצמיחה ועל מקומות העבודה. בישראל צריך מנהיגות אחראית שאיננה מוכרת אשליות במיליארדי שקל".

"המסר שלנו לעולם ברור מאוד", סיכם שטייניץ, "מי שלא משקיע בישראל לא יכול להתקיים בכלכלה הגלובלית. בשנים האחרונות הצלחנו לגייס השקעות רבות לא רק מענקיות כמו ארה"ב אלא גם ממדינות מתפתחות ולראשונה גם מסין. כוח האדם בישראל הוא הטוב בעולם. ישראל היא המקום לקנות ממנו ידע".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מוקדם יותר דיברה יחימוביץ' עצמה בכנס, והתייחסה בין היתר לביקורת על תוכניתה:  "לא אכפת לי שתבקרו את התוכנית הכלכלית שלנו, שתחלקו עלייה ושתמצאו בה פגמים", אמרה. "אבל בואו נדבר על זה. השיח הכלכלי לא נמצא מספיק על סדר היום הציבורי".

"נתניהו בחר לצאת במסר לאוכלוסיה לגבי נאום משעל בעזה", המשיכה יחימוביץ'. "במקום זאת הוא יכול היה לדבר על דו"ח העוני, על מצב האחיות, על מחירי הדיור אשר עלו בתקופת כהונתו באופן חסר תקדים. יש לו ולרוב המערכת הפוליטית אינטרס שנדון במשעל. זהו אזור הנוחות של רוב המפלגות, גם בימין וגם בשמאל". 

"החובה העמוקה ביותר היא לדאוג לכל הציבור לקורת גג, למקרר מלא, לפרנסה בכבוד, לחינוך טוב", הסבירה יחימוביץ' את כוונתה. "הממשלה מתנערת מאחריות זו. שיעור המסים העקיפים בישראל למשל עולה כל הזמן. אנו עומדים על שפת הבור ומי שנדרש למלא אותו זה העניים ומעמד הביניים". 

יחימוביץ'. "השיח הכלכלי לא נמצא מספיק על סדר היום הציבורי" | צילום: ארטיום דגל

יחימוביץ' התייחסה שוב לאישורי השכר שהתקבלו באחרונה בחברה לישראל, אשר אישרה את חידוש העסקתם של המנכ"ל ניר גלעד והיו"ר אמיר אלשטיין עם חבילת אופציות בשווי 50 מיליון שקל: "אין בזה שום הגיון כלכלי ומוסרי. זהו מחטף שנעשה 6 ימים לפני שהחוק נכנס לתוקף. אין הגיון בדבר שכן החברה לישראל אינה רווחית למעט כיל אשר מנצלת את משאבי הטבע ששייכים לכל האזרחים, ואלה נהנים מתמלוגים בסך 5% בלבד. חובה להעלות את התמלוגים ולהשוות אותם לפחות למסלול ששינסקי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן