שטייניץ מבהיר: "הגדלת הגירעון ב-2013 לא תמנע העלאות מיסים"

הגדלת יעד הגירעון לתקציב 2013 אינה מונעת העלאת המיסים, כך הודיע היום שר האוצר, יובל שטייניץ. בנאום שנשא במסגרת פורום קיסריה לכלכלה וחברה אמר שטייניץ כי "גם יעד הגירעון החדש של 3% הוא אתגר ואנו מתכוונים לעמוד באתגר הזה. התחזית, יחד עם המתמטיקה, יחייבו למהלכים בתחום המיסוי. אני חייב לומר את זה כי האמינות היא כלי מרכזי שלנו. אנו חייבים להגיד את הדברים לעצמנו וגם לאזרחים".

שטייניץ הסביר את ההחלטה עליה הודיע אתמול ראש הממשלה בינימין נתניהו ואמר כי "רצון לצמצם ככל שאפשר את נטל הכבדת המסים על הכלכלה ועל האזרחים ולא להיכנס לתחום של גירעון בלתי סביר שעלול לשדר אובדן שליטה", הוא שהדריך את השניים בקבלתה. שטייניץ הוסיף "אנו רואים ירידה בהכנסות המדינה כתוצאה של המשבר באירופה, בין השאר. לכן, היינו חייבים לקבוע יעד גירעון חדש שמאזן בין שני הצרכים. תמהיל המיסים הוא משהו שנצטרך להחליט עליו בחודשים הקרובים".

לדברי שטייניץ, יעד הגירעון של ישראל הוא בין השמרניים והאחראיים במדינות המערב. בנוסף הוא הזכיר כי ב-2009 קבעה ישראל מתווה עבור יעד הגירעון במסגרתו נוצרה חריגה מהיעד הנקוב רק בשנתיים האחרונות. הסיבה לטענת שטייניץ לקביעת יעד הגירעון ל-2013 על 3% היא ההערכה שבשנת 2016 הגירעון יירד ל-1.5% מהתוצר וב-2019 יהיה עודף תקציבי של 1.5% מהתוצר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן