שיא חדש: תעשיית קרנות הנאמנות מנהלת 170 מיליארד שקל

קרנות הנאמנות רותחות: בשבוע הראשון של דצמבר גייסה תעשיית קרנות הנאמנות 1.1 מיליארד שקל. נכון להיום, מנוהלים בתעשייה 170 מיליארד שקל – שיא חדש, כך מדווחים כלכלני בית ההשקעות מיטב.

מתחילת השנה גייסה תעשיית קרנות הנאמנות כ-20 מיליארד שקל, והיא עומדת במרחק של כמיליארד שקל משיא הגיוסים השנתי שנקבע ב-2009. המשקיעים ממשיכים להתמקד ולהגדיל חשיפה לקרנות אג"ח בהובלת קרנות אג"ח קונצרני ואג"ח כללי שגייסו יחדיו השבוע כ-800 מיליון שקל, המהווים כ-70% מהגיוסים לקרנות המסורתיות.

עליות של עד כ-0.4% נרשמו במדדי התל-בונד 20,40 ו-60. המשקיעים המשיכו והגדילו את החשיפה לקרנות הקונצרניות, שגייסו כ-480 מיליון שקל, אם כי בקצב הנמוך בכ-15% לעומת השבוע הקודם.

צילום: רויטרס

לעומתן, הקרנות המנייתיות ירדו בקצב גיוסן, וגייסו רק 15 מיליון שקל בשבוע שעבר, בעיקר בשל המגמה השלילית שאפיינה את המסחר בבורסה באחד העם. מדובר בירידה של 80% בקצב הגיוס.

הגיוסים בקרנות אג"ח כללי עלו לרמה של כ-320 מיליון שקל – טיפוס של כ-20% בקצב הגיוסים לעומת השבוע שעבר, והכפלת קצב הגיוסים השבועי בהשוואה לנובמבר.

קרנות אג"ח מדינה גייסו כ-210 מיליון שקל, – עלייה של כ-10% בקצב הגיוסים לעומת השבוע הקודם, על רקע השיפור בנתוני איגרות החוב הממשלתיות.

תעשיית הקרנות מנהלת נכון ליום חמישי האחרון כ-170.3 מיליארד שקל, ואילו הקרנות המסורתיות (בנטרול הקרנות הכספיות) מנהלות כ-132.6 מיליארד שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן