שיכון ובינוי: ירידה של 6% בהכנסות ושל 16.5% ברווח הנקי ברבעון השלישי

קבוצת שיכון ובינוי פרסמה הבוקר את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי לפיהם רשמה ירידה של 6% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והן הסתכמו ב-1.3 מיליארד שקל. את הירידה מסבירים בקבוצה בחולשתו של הדולר לעומת השקל, שקיזזה 72 מיליון שקל מהכנסות החברה (מתוך ירידה של 82 מיליון שקל בסך הכול ברבעון). גורם נוסף לירידה הוא צמצום בכמות אכלוסי הדירות ברבעון.

הרווח הנקי הסתכם ב-59 מיליון שקל, ירידה של 16.5% לעומת הרבעון השלישי של 2012. הירידה ברווח נבעה לפי החברה, בעיקר מהשינויים הרגולטורים בספרד שעתידים להביא להפחתת התעריפים המשולמים בגין הפקת חשמל סולארי בספרד.

הרווח התפעולי דווקא עלה ב-32.4% ועמד על 189 מיליון שקל. העלייה נבעה בעיקר ממכירת אחזקות החברה בכביש 6, שבגינה רשמה רווח של 63 מיליון שקל. שיכון ובינוי תמשיך ותחזיק ב 35% מהחברה המפעילה את הכביש.

משה לחמני. המשך הרחבת הפעילות בחו"ל | צילום: יח"צ

יו"ר שיכון ובינוי, משה לחמני: "ברבעון השלישי הצלחנו לאזן בין הפעילויות השונות של הקבוצה על מנת לשמור על רווחית טובה עבור כל מחזיקי העניין שלנו. בנוסף, הרבעון המשכנו ליישם את אסטרטגית הקבוצה להרחבת הפעילות בחו"ל ולהגדלת הגלובליות במאזן הקבוצה".

עוד עולה מהדוחות כי שיכון ובינוי נדל"ן מכרה ברבעון השלישי 321 דירות במחיר כולל של כ-385 מיליון שקל. החברה צפויה לחלק דיבידנדים בהיקף של 80 מיליון שקל.

ברבעון השלישי הושלמו בהצלחה מהלך להנפקת שתי סדרות אגרות חוב חדשות. סמנכ"ל כספים שיכון ובינוי, טל רז: "לקבוצה איתנות פיננסית אשר אפשרה את דרוג אגרות החוב ומהלכים להנפקת אגרות חוב חדשות והחלפת אגרות חוב לאגרות חוב למשך חיים ממוצע ארוך. אנו נהנים מאמון של שוק ההון ונמשיך לפעול ליישום האסטרטגיה בפעילות העסקית של הקבוצה ולהניב ערך לבעלי מניותינו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן