שיכון ובינוי: ירידה של 9% בהכנסות, הרווח הנקי הסתכם ב-74 מיליון שקל

שיכון ובינוי פרסמה את דוחותיה לרבעון הראשון של 2014 לפיהם רשמה החברה ירידה של כ-9% בהכנסות שהסתכמו ב-1.5 מיליארד שקל וכן ירידה של 82 מיליון שקל ברווח הנקי שהסתכם ב-74 מיליון שקל בלבד.

הירידה בהכנסות נבעה בעיקר מהירידה בשער החליפין של הדולר מול השקל, סיום עבודות במספר פרויקטים באפריקה וירידה בהכנסות של שיכון ובינוי נדל"ן (כתוצאה משינוי בתמהיל הדירות שנמסרו במהלך הרבעון). מנגד, ניכרת עלייה בהכנסות במגזר תשתיות ובנייה בישראל, שנבעה בעיקר מעלייה בפעילות הבנייה, הכבישים, ומעלייה בנפח הפעילות במפעלי הבטון של החברה. יש לציין כי ההכנסות ממכירת דירות עליהן מדווחת החברה, משקפות את המצב בשוק הנדל"ן לפני כשנתיים.


עופר קוטלר, מנכ"ל שיכון ובינוי | צילום: סיוון פרג'  

הרווח התפעולי של הקבוצה עמד ברבעון הראשון של 2014 על כ-136 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של כ-290 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2013 אשר כלל רווח חד פעמי של 55 מיליון שקל. יתרת הירידה ברווח התפעולי, נובעת בעיקר מירידה ברווחיות פעילות הנדל"ן למגורים. זאת כיוון שברבעון המקביל אשתקד אוכלסו דירות בתמהיל שונה מדירות שנמסרו ברבעון ראשון ב- 2013 והניבו רווחים גבוהים יותר.

"אנו ממשיכים בתנופת הפעילות שלנו – הבאה לידי ביטוי בצבר הזמנות שלנו, זכייה בפרויקטים חדשים והמשך התרחבות בפעילות הגלובלית של הקבוצה", אמר יו"ר שיכון ובינוי, משה לחמני. "צבר הזמנות שלנו, של כ-10.4 מיליארד שקל והון עצמי שעמד לסוף הרבעון על כ-1.2 מיליארד שקל, תומכים בהמשך הפעילות בארץ ובעולם גם בעתיד".


משה לחמני, יו"ר שיכון ובינוי | צילום: סיוון פרג'

מנכ"ל שיכון ובינוי, עפר קוטלר הוסיף כי "ברבעון החולף המשכנו בביצוע פרויקטים בתחומי התשתיות והאנרגיה מתחדשת, אנו מרחיבים את הפעילות למדינה נוספת באפריקה, ונמשיך לחתור להתרחבות למדינות נוספות בתחומים בהם אנו פועלים ".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן