שינויים בקבוצת אורמת: קרן "פימי" קיבלה אחריות לניהול השוטף

קבוצת האנרגיה הגיאו-תרמית, אורמת, תעבור בימים הקרובים שינויים בניהול השוטף ובמבנה הדירקטוריון. ל"סופהשבוע" נודע כי במרכז השינויים עומד מינויו של יצחק אנגל, לשעבר מנכ"ל חברת ליפמן, למנכ"ל אורמת טכנולוגיות.

אנגל, הנחשב למנהל מוערך, מונה מטעמה של קרן ההשקעות "פימי". גם דורון בלשר, לשעבר סמנכ"ל שיכון ובינוי, מונה מטעמה כמנהל הכספים. במקביל, יוחלף גילון בק, ששימש כיו"ר אורמת טכנולוגיות, בידי יורם ברוניצקי כנציגה של משפחת ברוניצקי. באורמת תעשיות (חברת האם) תחליף דיתה ברוניצקי את ישי דוידי בתפקיד היו"ר, והאחרון ישמש כמנהל הראשי של קרן "פימי".

שינוי התפקידים באורמת תעשיות אינו מהותי, שכן הפעילות העסקית המהותית נמצאת באורמת טכנולוגיות. קרן ההשקעות "פימי" הצטרפה לקבוצת אורמת לפני כשנתיים ומאז זינקו מניות החברה בכ-50%, בין השאר בעקבות פעולות התייעלות ושינוי מבנה הפעילות בקבוצה.

ישי דוידי. מייסד ומנכ"ל קרן פימי | צילום: יונתן בלום

קרן "פימי" הרחיבה בשנה האחרונה את החזקותיה, ושווים של אלה עומד כיום על 24.5% ממניות אורמת. מנגד, משפחת ברוניצקי נאלצה לצמצם את החזקותיה כדי לפרוע חובות.

החובות, שעמדו בשיאם על כ-600 מיליון שקל, צומצמו ועד כה מכרה המשפחה (באמצעות הבנק) מניות בהיקף 120 מיליון שקל. כיום מחזיקה משפחת ברוניצקי ב-17% ממניות אורמת ובקרוב תמכור 2% נוספים, כך שהחזקותיה ירדו ל-15%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן