שיעור בנימוסים: הרשויות בפריז מסבירות כיצד להתנהג עם תיירים

נותני השירותים בפריז נחשבים גסי רוח בעיני התיירים הפוקדים את העיר מזה שנים רבות. מלצרים, נהגי מוניות ומוכרים בבירת צרפת ידועים ברחבי העולם כמי שאינם מסבירים פניהם לתיירים. אולם כעת, משרד התיירות הצרפתי והרשויות בעיר יוצאים למאבק נגד המוניטין הרע הזה. 

לאחרונה החלו הרשויות לחלק לבעלי עסקים ברחבי העיר מדריך מיוחד המסביר להם כיצד להתנהג עם התיירים. הספרון המכיל שישה עמודים, מפרט את ההתנהגויות הנהוגות במדינות שונות ברחבי העולם, מסין ועד ארה"ב. 

במדריך הנקרא "האם אתם מדברים תיירותית?" נכתב למשל: "הבריטים אוהבים שקוראים להם בשמם הפרטי. לאיטלקים צריך ללחוץ את היד ולאמריקאים צריך להבהיר מה המחיר הסופי של הסחורה". 

צילום: רויטרס

המדריך כולל שיחון קצר בשש שפות, ביניהן פורטוגזית, גרמנית, סינית וספרדית, המסביר למקומיים כיצד לומר שלום בכל אחת מהשפות. 

העיר פריז נחשבת לאחת המתויירות ביותר בעולם. בשנה שעברה ביקרו בבירת צרפת כ-29 מיליארד אנשים. ענף התיירות המפותח בעיר מספק פרנסה ל-1 מכל 10 תושבים באזור המטרופולין ומהווה חיזוק משמעותי לכלכלת המדינה בתקופה של האטה עולמית. 

במשרד המסחר הצרפתי מודאגים מתחרות על ליבם וכיסם של התיירים מערים "ידידותיות" יותר באזור, כמו לונדון ומדריד, כאשר הדגש הוא על אזרחי המדינות המתפתחות המגיעים לביקור במערב אירופה. 

המדריך החדש הופץ בכ-300 אלף עותקים עד כה בקרב מסעדנים, נהגי מוניות, מנהלי מלונות ואנשי מכירות בכל רחבי פריז. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן