שיקאגו תובעת את טבע: גרמה להתמכרות לכדורים

עיריית שיקאגו תובעת חמש חברות תרופות, ביניהן חברת "טבע" הישראלית ו"ג'ונסון אנד ג'ונסון" על כך שגרמו לתושבי העיר להתמכר למשככי כאבים ולתרופות מרשם והעלאת מחירים.

החברות מואשמות בקשירת קשר, הונאה והפרה של חוקי העיר. הסכום שאותו היא מבקשת לא צויין, אולם הוא אמור לכסות גם את עלויות התביעה. לטענת התביעה, החברות ניהלו קמפיין לשינוי התפיסה של הציבור את תרופות המרשם, על מנת להגביר את השימוש בהן. כתוצאה מכך היו יותר מקרי התמכרות מקרים של משתמשים שהתמכרו להרואין בגלל שהוא יותר זול ויותר קל להשגה.

עורכי הדין של העירייה כתבו בתביעה כי "מאז 2007 העיר שילמה על קרוב ל-400 אלף תביעות לתרופות מרשם שעלו לה כמעט 9.5 מיליון דולר, וספגו עלויות נילוות על אספקת תרופות כרוניות".


"החברות הגזימו בתיאור התועלת של התרופות". טבע | צילום: רויטרס

התובעת טוענת כי החברות רימו את הציבור בנוגע לסיכונים הקשורים למשככי כאבים, והגזימו בתיאור התועלת של התרופות. בחודש שעבר, שני מחוזות בקליפורניה הגישו תביעה דומה נגד אותן חברות, בטענה שהן שיווקו את התרופות כממכרות באופן נדיר, הקלו בתופעות הלוואי והיטעו את הלקוחות שהתרופות מרשם בטוחות יותר מתרופות ללא מרשם.

יותר מ-12 מיליון בני אדם עושים שימוש תכוף במשככי כאבים מדי שנה. ב-2008, הרג שימוש כזה יותר בני אדם משימוש בהרואין וקוקאין ביחד.

דוברת טבע, דניס בראדלי, סירבה להגיב על התביעה.

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן