שיתוף נסיעות: גוגל מצטיידת לקראת החרפת מאבקה באובר

זה היה רק עניין של זמן. גוגל משיקה שירות לשיתוף נסיעות בסן פרנסיסקו על מנת לחסום את אובר בפעילותה זו שם, באמצעות סטארט-אפ שהיא סייעה להצמיח על ידי השקעה של יותר מ-250 מיליון דולר, כך על פי דיווחים מוקדם יותר השבוע.

השירות החדש של גוגל יעלה לראשונה לאוויר במהלך ספטמבר והוא יעשה שימוש בטכנולוגיית המיפוי שמספקת לגוגל Waze, על מנת לזווג בין נהגים רגילים לנוסעים פוטנציאליים אשר שמים פעמיהם לאותו הכיוון, כך דיווח לראשונה הוול סטריט ג'ורנל. החברה ערכה פיילוט לתוכנה החדשה בקרב 25 אלף עובדי מגזר הטכנולוגיה באזור מפרץ סן פרנסיסקו במשך 3 החודשים האחרונים.

השירות החדש, שכבר זכה לתיאור "אוברפול, רק בלי הנהג של אובר", יגבה 54 סנט על כל 1.6 קילומטר (מייל), זאת בהשוואה לסכום של 1.15 דולר שגובה אובר על אוטו מרחק בסן פרנסיסקו. לפי הדיווח, גוגל מתכננת לדרג את הנהגים לפי הפידבק של המשתמשים, במקום ניתוח הביצועים של אובר.

שיתופי הנסיעות מעלים הילוך בסן פרנסיסקו – גוגל בתמונה | צילום: Fotolia

מי שהיו בעבר שותפות שחלקו את טכנולוגיות המיפוי של הן, גוגל ואובר הן כיום שתי ענקיות שמתחרות זו בזו באופן ישיר במרחב הנסיעות המשותפות, כשכל אחת מהן מתחרה גם על פיתוח המונית נטולת הנהג של העתיד. גוגל השקיעה 258 מיליון דולר באובר בשנת 2013, ואובר עצמה השתמשה במפות של גוגל על מנת לנתב את נהגיה, אבל לאחרונה החברה הגדולה ביותר בארצות הברית לנסיעות משותפות הייתה להוטה להיפרד מגוגל, והיא פיתחה טכנולוגיית מיפוי משל עצמה.

"הנכס הגדול שגוגל מחזיקה בו הוא העובדה שהיא כבר מצויה בעסקי מערכות ההפעלה ושכבות מיפוי", אומר אדם שבקיא בתכניותיה של החברה. "הם מכירים את לוחות הזמנים שלכם ויכולים להזמין עבורכם רכב מבעוד מועד. לאובר יש כיום יתרון בממד האמתי של כלי תחבורה, בעוד שבממד של ההקשר גוגל כבר נמצאת הרבה לפניה".

גוגל מתכננת להרחיב בסופו של דבר את השירות מעבר לגבולות סן פרנסיסקו. "בשלב כזה או אחר גוגל תיעשה גם טובה יותר במובן של התחבורה עצמה", מוסיף המקור הבקיא.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן