שכחתם היכן חניתם? לחיצה אחת בסמארטפון – והרכב יגיע אליכם

מתקשים להחנות את הרכב? יצרנית המכוניות ניסן הציגה השבוע את דגם ה-NSC 2015, אבטיפוס למכונית חשמלית שיכולה להחנות את עצמה, להגיע אל הנהג עצמו ולהזהיר מפורצים.

ה-NSC 2015, גרסה שונה מאוד מכל מכונית חשמלית אחרת, מנוהלת על ידי ענן מחשוב ויכולה לנסוע קדימה, לשנות הילוך לרוורס, לבצע פנייה של 90 מעלות, והכל בלי מגע די אדם.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

באמצעות כמה הוראות בסמארטפון, הרכב יכול להגיע למשתמשים, כך שלא צריך יותר לחפש את המכונית במגרשי החניה הגדולים, אלא רק לסמן לו להגיע. בשורה התחתונה מדובר בגרסה משוכללת יותר מהחניה העצמית שטויטה הציגה.

מסביר לאוטו איך להגיע | צילום: רויטרס

אבל לא רק מדובר רק במכונית שנוסעת לבדה אחורה – גם כאשר מישהו נעצר ליד המכונית, הנהג מקבל מסרון אזהרה לנייד: "הרכב שלך זיהה דמות שנעצרה לידו, האם תרצה לראות מה קורה?" וסרטון בצפייה ישירה המצולם ב-360 מעלות על ידי המצלמות החיצונית של המכונית כבר יופיע על הנייד. אם הנהג מחליט שזו לא דמות תמימה או קרוב משפחה, לחיצה נוספת מהנייד והאעזקה תופעל. השאיפה של ניסן להוציא את האסטרטגיה הרובוטית לשוק ב-2015 וב-2016.

המכונית עדיין לא יכולה לנסוע בעצמה ברחוב, מודה טורו פוטאמי, מהנדס מומחה של ניסן. הגרסאות הראשונות גם לא יוכלו ככל הנראה להציג יכולות חנייה מרשימות בחניון ציבורי. היא תעבוד טוב רק כאשר רוב המכוניות בחניון יהיו מחוברות למערכות ענן דומות, וכך תוכל המכונית לקבל נתונים ולבנות תמונה מדויקת מהשטח.

תעשיית המכוניות בוחנת את הבעיות הנלוות להכנסת רובוטים לעמדת הנהג, כשהדגש הוא ענייני ביטחות. שם דווקא מציינים כי לרובוטים יש זמן תגובה טוב יותר מזה של בני האדם ולכן הם יצמצמו את תאונות הדרכים, כמו גם יחנו בצורה מסודרת וישתמשו במקומות החניה בצורה יעילה יותר. יתרונות אחרים כוללים צריכה מופחתת של דלק והפחתה של פקקי התנועה. הרובטים יעזרו מאוד לנהג, ובסופו של דבר נסתגל לרעיון הזה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן