שכחתם לקחת תרופה? בקרוב תקבלו ממנה תזכורת לעשות זאת

תשכחו מפתקים על המקרר, בקרוב תהיה זו הגלולה שלכם שתזכיר לכם לקחת את התרופות בזמן. מדענים מחברת בריאות בע"מ בארה"ב פיתחו טכנולוגיה מיוחדת שנותנת לחולה תזכורות חשובות לבריאותו על יד גירויים בגוף. מדובר בשבב המסוגל להתחבר לכל גלולה שהיא ולהיבלע יחד איתה. השבב שנכנס למערכות בגוף האדם יזכיר לו לקחת את התרופות בזמן וגם לקום ולהתהלך אם לא עשה זאת יותר מדי זמן. 

לדברי אריק טופול, מנהל המחלקה האקדמית בארגון הבריאות סקריפס, "אנשים זוכרים לקחת את התרופות שלהם רק כמחצית מהזמן. השכחה היא בעיה מאוד מרכזית בכל טיפול תרופתי". 

המעקב הפנימי אחר בריאותו של החולה יאפשר טיפול יעיל יותר במחלות מסובכות שדורשות נטילת תרופות על בסיס קבוע, כגון סכרת או מחלות לב למיניהן. 

התרופה שתדבר אליכם | צילום אילוסטרציה: ingimage/ ASAP

טכנולוגיית השבב המכונה פרוטאוס אושרה לפני כחודש לשימוש על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) ומספר משקיעים כבר הביעו עניין בפטנט החדשני, ביניהם ענקית התרופות השוויצרית, נוברטיס וחברת האחזקות היפנית אוטסקה. 

השבב המיוחד מתחבר למדבקה הנמצאת על פלג גופו העליון של החולה, הקולטת את השדרים ששולח החיישן מתוך הגוף. גודל השבב הוא כגרגיר מלח והוא אינו מחובר לסוללה או אנטנה כלשהי. הוא מופעל על ידי רטיבות שיוצרים מיצי הקיבה של החולה. לאחר הפעלתו, יוצר השבב מעגל חשמלי קטן השולח זרמים קלים למדבקה.

המידע המתקבל במדבקה נשלח בטכנולוגיית בלותות' למכשיר סמארטפון או מחשב נייד סמוך, לנוחיותו של החולה, המטפל ואף הרופא. "תחשבו על זה כמו על גירסה מודרנית ומתקדמת של קוד המורס העתיק", מסביר ג'ורג' סבאג' ראש המחלקה הרפואית האחראי על הפיתוח החדש. 

ניסויים שביצעה החברה הראו שפרוטאוס הצליח לעקוב אחר הרגלי נטילת תרופות של חולים ולנתבם בהצלחה. כעת מנסים המדענים לפתח גירסה גנרית של הטכנולוגיה עבור תרופות לסכרת, מחלות לב ואף למחלות נפש מסויימות. חברת התרופות השוויצרית שילמה מראש 24 מיליון דולר על מנת לקבל את הזכויות על הפטנט החדש והיא תהיה האחראית על שיווקו העתידי.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן