שלב גלגל ההצלה: דראגי הכריז על תוכנית רכישת אג"ח ללא הגבלה

"גוש היורו לא ניתן לפירוק", כך אמר היום נגיד הבנק האירופי המרכזי מריו דראגי, רגע לפני שהכריז על תוכנית רכישת אג"ח בלתי מוגבלת במטרה לאושש את כלכלת היבשת. 

על פי התוכנית, הבנק האירופי יתערב בשוק, ויבצע רכישות אג"ח קצרות טווח (1-3 שנים) ללא הגבלת זמן וכמות, במטרה לשלוט בתשואות האג"ח.

במסיבת העיתונאים אמר דראגי כי הבנק האירופי המרכזי ישחרר תוכנית שתיקרא OMT – העברות מוניטריות ישירות, במסגרתה ירכוש הבנק אג"ח בשוק המשני. "כפי שאמרנו בחודש שעבר, אנו צריכים להיות בעמדה שתאפשר לנו להגן על השוק", אמר.

במקביל, הותיר הבנק האירופי את הריבית בגוש על כנה, בשפל היסטורי של 0.75%. הבנק הודיע גם כי חתך את תחזית הצמיחה של גוש היורו ב-2012 מהתכווצות של 0.1% ל-0.4%, וב-2013 מצמיחה של 1% ל-0.5%.

מתערב בשווקים. דראגי | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום חתך ה-OECD את תחזית הצמיחה של 7 הכלכלות החזקות באירופה, וציין כי התחזית הפכה "עכורה יותר" אחרי שהמשבר בגוש היורו התפשט גם למדינות הליבה. תחזית הצמיחה לשבע המדינות עודכנה ל-1.4%, וה-OED האיץ בבנק המרכזי להתחיל בתוכנית רכישות אג"ח.

"היורו נשאר בנקודה קריטית, נקודת השיא של המשבר", אמר הכלכלן הראשי של הארגון פייר קרלו פדואן. "צריך לטפל במצב למען יציבות הכלכלה העולמית. זה קריטי שהבנק המרכזי יתערב בשוק האג"ח". הארגון אמר גם כי מדינות שבהן הצמיחה חלשה והאינפלציה בשליטה לא צריכות להסס לפני שהן חותכות את שיעורי הריבית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן