שלושה שיעורים עסקיים שאפשר ללמוד מתעשיית הפורנו

עסקי הפורנו נראים כל כך פשוטים למתבוננים בהם מבחוץ. סצינות אירוטיות למכביר, מעט מאוד חסמי כניסה למפיקים וליוצרים ושיטות הפצה קלות ומהירות דרך האינטרנט. אבל כמו לכל עסק אחר, גם לתעשיית הפורנו יש כמה נקודות חולשה. הנה כמה טיפים עסקיים שכל אחד יכול ללמוד ממנה.

1. חדשנות או למות – עד היום, כמעט כל מאמר שנכתב על עסקי הפורנו הכיל את המשפט הבא: התעשייה המובילה בעולם תחום החדשנות הטכנולוגית. האמנם גם היום נכון הדבר? לא כל כך. בעוד שכל העולם שקוע בחידושים הטכנולוגיים, כמו הטאבלט והסמארטפון, תעשיית הפורנו הייתה עדין תקועה במציאת דרכי הפצה דרך האינטרנט, שם היא תקועה גם כיום. החדשנות בפורנו נמקה לאיטה וכך קרה שדווקא העסק שנודע בעיקר בשל האימוץ המהיר שלו של החידושים האחרונים, נותר מאחור. 

מפגרת טכנולוגית – תעשיית הפורנו | צילום:רויטרס


2. חישוב הסיכונים – לקח חשוב שכדאי ללמוד מעסקי הפורנו: יש הבדל בין לקיחת סיכונים עסקיים מחושבים לקבלות החלטות טיפשית המבוססת על גחמות זמניות. תעשיית הפורנו מתבססת על יכולתם וכישרונם של אנשים צעירים שכל מה שהם יכולים לעשות מסתכם בביצוע משגלים לעיני המצלמה, כמעט ללא צורך בתוכן נוסף. הבעיה היא, שלרוב תוחלת החיים של כישרונות הפורנו היא בין שנתיים לחמש שנים ובנוסף לכך, ישנם סיכונים בריאותיים רבים שמפיקים לא תמיד לוקחים בחשבון. אמנם הספונטניות העסקית שלהם נראית טוב על המסך אך חשוב לדעת שמאחורי הקלעים זה סיפור אחר לגמרי. 

3. הכר את הלקוח – הדבר החשוב ביותר שמפיקי ומפיצי הפורנו כשלו בלהבין הוא שהשינויים הטכנולוגים שינו לחלוטין את האופן בו אתם הלקוחות צורכים את הז'אנר. בעוד שעד שפרץ היוטיוב לחיינו, נאלצתם לנסוע בהחבא לחנות הסקס בקצה העיר על מנת להשכיר סרט כחול באורך מלא, היום אתם יכולים לקבל מנות קטנות ומהנות של סקס בלחיצת כפתור אחת. אלא שכאן קבור הכישלון הגדול ביותר של התעשייה בהבנת צרכניה: אם לא תתנו ללקוחות שלכם מה שהם רוצים, הם ילכו לחפש את זה במקום אחר. 

אולי עוד יש כמה צופי בודדים שעדין נהנים לשבת מול מרקע הטלויזיה במשך שעות ולצפות באנשים עושים סקס, אבל בעידן בו כל צילום ביתי של בחורות ערומות זוכה ליותר צפיות מביצועיהן של כוכבות הפורנו הגדולות ביותר, כדאי מאוד מקברניטי העסק יבינו שהעולם מסביב השתנה ועליהם לרוץ מהר יותר כדי לא להישאר מאחור. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן