שלישי הגדול: למה היום הוא אחד הימים החשובים של הרבעון

הבורסה בילתה את יום אתמול בעיכול הראלי הגדול של יום שישי האחרון, והתכוננות למה שעשוי להיות יום מכריע היום, בזכות סדרה של הודעות על דוחות רווחים רבעוניים, מטעם שמות גדולים בכמה ענפים, בנוסף לדבריו הצפויים של נשיא הפדרל ריזרב, בן ברננקי, בקונגרס.

ביום שישי, הרווחים של גיי.פי מורגן צ'ייס ושל וולס פארגו סייעו לכינונו של ראלי עצום – הרביעי בטיבו השנה במדד ה-S&P500 עם עלייה של 7.1%. זאת, אחרי הפתיחה הלא-רשמית של העונה עם דוחות הרווחים של אלקואה. אחרי יום של עיכול אתמול (שני) – המניות נמכרו בטווח צר ואיבדו 0.2% במחזור – היום (שלישי) אנו עלולים לקבל אינדיקציה יותר טובה לגבי האם הראלי ביום שישי היה כיסוי קצר-טווח, או שמא תחילתו של משהו גדול יותר, כפי שתראה הסטטיסטיקה.

בין לבין. נשיא הפד בן  ברננקי | צילום: רויטרס

בנקים, כולל גיי.פי מורגן, וולס פארגו וסיטיגרופ דיווחו על מספרים שהיו טובים יותר מהחששות עד כה, ויום שלישי מביא עימו תוצאות מטעם גולדמן זאקס. רווחיו של גולדמן זאקס מצופים ליפול ב-30% מאלה של שנה שעברה, והמניה עלתה אתמול בכ- 0.3%. 

בתעשיות אחרות, שמות כמו קוקה קולה, ג'ונסון אנד ג'ונסון ומוזאיק ישחררו את הודעותיהם לפני תום המסחר, בעוד אינטל וחברות אחרות יעשו זאת לאחריו. בין לבין, ברננקי יפרסם את דוח המדיניות המונטארית החצי-שנתית שלו בפני הסנאט, כולל סשן שאלות ותשובות שמן הסתם יתמקד באפשרות וביכולת של הפדרל ריזרב להתערב ולפעול להעלאתה של הכלכלה המקרטעת.

 והיום התוצאות. קוקה קולה | צילום: רויטרס

ברננקי מנסה למצוא איזון בין הקלה על הפד במאמצי התמיכה המתישים שלו מחד לבין החלמתה האיטית של הכלכלה מאידך. סימנים יוֹניים היום – גם בלי הבטחות מפורשות של תמיכה נוספת – יהוו סימונים שוֹריים עבור הבורסה. ולסיכום המספרים עימם ייפתח היום: ה-S&P500 איבד 3 נקודות (0.2%) אתמול וסגר ב-1,354, הממוצע התעשייתי של הדאו ג'ונס נפל ב-50 נקודות, או 0.4%, ל-12,727, והנסדא"ק צלל 12 נקודות, או 0.4%, ל-2,897.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן