שלמה מעוז מצטרף לליכוד: "אני בעד צדק חברתי ורוצה לעזור לאנשים"

לאחר שנים בכלכלה הישראלית שלמה מעוז מגיע לפוליטיקה. בראיון שנתן הערב לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 הודיע מעוז כי הוא מצטרף לליכוד. "אני כלכלן, ורוצה לעזור לאנשים. עשיתי לביתי והצלחתי. עשיתי הכל בחיים. עכשיו אני רוצה לשנות". 

בראיון אמר מעוז כי הוא רואה בבנימין נתניהו ראש ממשלה חברתי וכי ההצטרפות לליכוד היא "הזדמנות גדולה לעשייה משמעותית למען חיזוק כלכלת מדינת ישראל, ויצירת צדק כלכלי וחברתי אמיתי לכלל אזרחיה, ובעדיפות ראשונה – הורדת יוקר המחיה, וטיפול בשוק הדיור". לדברי מעוז בכוונתו לעזור לאנשים לצאת לשוק העבודה ולתתלהם את הכלים להשתלב בו. 

עד היום כיהן מעוז ככלכלן הראשי של חברת אלפא פלטינום. קודם לכן היה מעוז הכלכלן הראשי בבית אקלנס נשואה. לאחרונה הקים מעוז יחד עם קבוצת פורום את המיזם הון ליין המאפשר למשתמשים לנהל את משק הבית מהאינטרנט. השירות החדש ניתן ללקוחות באמצעות יועצים בטלפון ודרך אתר האינטרנט. החוסך מקבל ליווי צמוד של יועצים אישיים, המאפיינים את התיק האישי שלו על פי רמת סיכון, מצב משפחתי, כלל נכסיו, אופק הפרישה ועוד. ועדת ההשקעות של הון ליין, בנוסף למערכת הטכנולוגית שפותחה לצורך השרות, בוחנת מידי יום את תיקי החיסכון של כל הלקוחות ושולחת להם המלצות לביצוע פעולות בתיק, באופן עצמאי באמצעות הבנק או הגוף שמנהל עבורם את הכסף.

שלמה מעוז | צילום: יח"צ

בעבר ביקר מעוז את מדיניות גביית המסים של ממשלת נתניהו. בטור מיוחד שכתב לפורבס אמר מעוז: "הממשלה צריכה להפסיק לחשוש מההשלכות הפוליטיות ולדאוג לקבל את המסים שצריכים לשלם כלל אזרחי המדינה – גם הגרים בכפרים וגם הגרים בחברה הומוגנית סגורה. כתוצאה מכך, בישראל עובדים יותר שעות ומקבלים שכר נמוך יותר בהשוואה לעולם – מה שפוגע בהמשך הדרך גם בפנסיה".

בנוסף אמר מעוז כי מדיניות גביית המסים של הממשלה פוגעת במעמד הביניים. "אין ספק שיש למנוע עלייה בגירעון. השאלה היא כיצד. האוצר בחר בדרך הקלה – העלאת מסים על סיגריות ובירה, שתכניס מיליארד שקל, והעלאת מע"מ, שתכניס כ־4.4 מיליארד שקל נוספים. גם תקציב המדינה יקוצץ, דבר שיפגע, כמובן, בשירותים שהיא מעניקה. אבל יש גם פתרונות אחרים, כאלה שיש צורך להיערך אליהם מבעוד מועד".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן