שנה טובה בסלולר: אפליקציות במהדורת חג

Wake up World
מחיר: חינם – מפתח: G-dcast

בכל חג אותו סיפור – בסוף הארוחה כולנו מתיישבים על הספה ומנסים לנוח קצת מכל האוכל שהרגע אכלנו. הילדים והאחיינים מתרוצצים ממקום למקום ואנחנו צריכים למצוא דרכים יצירתיות לשעשע אותם. במקום לשים להם שוב משחק כזה או אחר שלא מעניק יותר מידי, מדוע שלא תאפשרו להם ללמוד קצת על החג הנוכחי?

האפליקציה היא למעשה סיפור אינטרקטיבי הקשור לראש השנה. במהלך המשחק תלוו אחת משתי דמויות המתעוררות לבוקר ראש השנה, המעירות את בני הבית באמצעות תקיעה בשופר. את הסיפור תוכלו לשמוע בעברית או באנגלית, כאשר את הגרסה האנגלית מקריאה לא אחרת מאשר רנדי צוקרברג, האחות של.

יתרון: באמצעות הסיפור תרוויחו לפחות 10 דקות של שקט מהילדים, שיבזבזו את כל האנרגיה בנשיפה על רמקול האייפון או האייפד על מנת להפעיל את השופר.
חסרון: בתום ארוחת החג האפליקציה הופכת למעט מיותרת, וסביר להניח שתמצאו את עצמכם מוחקים אותה במהירות.

Kosher Cookbook
מחיר: $1.99 – מפתח: Appsolute Media

מה הדבר החשוב ביותר בארוחת החג? האוכל. אנחנו לא יודעים איך זה בקרב המשפחה שלכם, אבל אצלנו התכנון מה להכין מתחיל חודשים לפני החג עצמו, במטרה לקלוע לטעם של כל אחד מהיושבים סביב השולחן. איתור מתכונים היא מלאכה שאינה קלה בכלל, ומזל שיש לנו את מכשיר הסמארטפון צמוד אלינו.

באפליקציה תוכלו למצוא למעלה מ-300 מתכונים כשרים החל ממנות ראשונות, דרך מרקים, מאכלי אצבע, קלאסיקות יהודיות ואפילו מעדני גורמה, במידה ואתם רוצים להיות כוכבי החג. את המתכונים תוכלו להוסיף לרשימה אישית משלכם לגישה מהירה, ואפילו לתכנן את הארוחות על פי חגים ותאריכים שונים.

יתרון: מדובר באפליקציה האידיאלית לאמא היהודיה, שלא רק מציגה מתכונים אלא מאפשרת תכנון מלא של ארוחות על פי תאריכים, נושאים ואפילו עונות השנה. את המתכונים תוכלו להוסיף גם לרשימת הקניות, וכך תדעו במדויק מה לרכוש בעת הביקור בסופר.
חסרון: במידה ואתם אכן מתכננים להתקין את האפליקציה על המכשיר של אחד מההורים שלכם, חשוב לזכור כי לצד שמונת השקלים שתתבקשו להשקיע האפליקציה כולה הינה בשפה האנגלית, מה שעלול להוות בעיה עבורם.

iBracha מברכים בשבילכם
מחיר: חינם – מפתח: Nir Lachman

שליחת הודעת סמס או וואטסאפ המונית היא אמנם הפתרון המהיר והקל ביותר בעזרתו תוכלו לאחל שנה טובה לכל מי שאתם מכירים, אבל במידה ואתם רוצים להעניק לברכה שלכם מגע מעט יותר אישי וקרוב, מדוע שלא תעשו זאת באמצעות ברכה ייחודית?

האפליקציה מציעה מאגר של ברכות קיימות הרלוונטיות לא רק לראש השנה, אלא למגוון חגים ואירועים נוספים כגון ימי הולדת, חתונה, לידה, גיוס וכדומה. את הברכות תוכלו לשלוח באמצעות הודעת סמס, לפרסם אותן על קיר הפייסבוק של חבריכם או לחילופין לשלוח את הברכה במייל, בצורה אישית אך טכנולוגיות.

יתרון: האפליקציה מגיעה עם אפשרויות עריכה נרחבות המאפשרות לעצב את הגופן וצבע הטקסט, להחליף רקעים ותבניות ואפילו להעלות תמונה שתשמש כרקע לברכה. בנוסף, האפליקציה מתריאה בפניכם לפני אירועים וחגים חשובים, כך שלא תשכחו לשלוח את הברכות שלכם בזמן.

חסרון: האמת היא שלא הצלחנו למצוא חסרון משמעותי באפליקציה, מלבד העובדה שתצטרכו לשלוח את הברכות לכל אחד מחבריכם בנפרד, מה שעלול לקחת לכם זמן והשקעה רבים ממה שתכננתם.

Rosh Hashanah – The Jewish New Year
מחיר: $1.99 – מפתח: Saturday Buffet

יש תחושה שרוב אפליקציות החג נועדו לקרובי משפחה בניכר שלא מבינים מדוע שבוע לאחר שנגמר החופש הגדול אנו נכנסים לעוד חודש שלם של חופשים לילדים. במידה ובני הדודים הרחוקים מאמריקה מתכננים להצטרף אליכם לערב החג, ייתכן שהאפליקציה הנוכחית תעזור לכם לשבור את הקרח.

האפליקציה הינה למעשה סיפור החג השלם, המלווה את הדמויות כשהן לומדות על עיקרי החג והמנהגים השונים הקשורים אליו. בעזרתה תוכלו ללמד את דוברי האנגלית מספר מילים בעברית, להאזין לשופר ואפילו לשלוח שנות טובות ישירות מהאפליקציה, המלווה באיורים חביבים וצבעוניים.

יתרון: האפליקציה מציעה שתי ציפורים במכה אחת: אפליקציה שתעזור לכם להשתפשף בקריאה והבנה של השפה האנגלית, וללמוד קצת יותר על מנהגי החג.
חסרון: גם כאן מדובר על אפליקציה זמנית, שבליווי תג המחיר שלה העומד על כ-8 שקלים אינה משתלמת במיוחד, במיוחד לאור העובדה שהמידע כולו זמין באינטרנט – גם באנגלית וגם בעברית.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

זעזוע סלולרי: מיקרוסופט רוכשת את נוקיה

הכירו את המקלדת הדקה בעולם

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן