שני דרכונים גנובים על המטוס הנעדר: "לא פוסלים שום תרחיש"

שניים מנוסעי מטוס הבואינג המלזי שהתרסק, ככל הנראה, מעל מפרץ תאילנד, נשאו דרכונים גנובים – כך הודיעו גורמים רשמיים באירופה.

המטוס, עליו היו 239 נוסעים ואנשי צוות, נעלם מהרדאר שעה לאחר שהמריא מקואלה למפור לעבר בייג'ין. לא היו דיווחים על מזג אוויר סוער, או כל סיבה בגינה עשוי היה להתרסק. "אנחנו לא פוסלים שום תרחיש", אמר מנכ"ל "מלזיה איירליינס", אחמד ג'אוהרי יאהיה, במסיבת עיתונאים.

גם הערב, יותר מיממה לאחר שדווח לראשונה על היעדרותו של המטוס, לא נמצאו כל ראיות ישירות המעידות על גורלו ולא אותרו הריסות העשויות להעיד כי אכן התרסק. לא דווח על התפרעות בתוך המטוס או על מתקפת טרור, אך ברשימת הנוסעים הופיעו שני שמות אירופאיים – אזרח אוסטרי לכאורה בשם כריסטיאן קוזל ואזרח איטלקי כביכול בשם לואיג'י מראלדי – אשר לא היו כלל על הטיסה.

עדיין לא ברור מה עלה בגורלו של המטוס | צילום: רויטרס

"קיבלנו מידע על כך שאזרח אוסטרי היה על המטוס. המערכת שלנו מצאה כי אותו דרכון היה גנוב", אמר דובר משרד החוץ בווינה. המשטרה האוסטרית מצאה את קוזל בביתו, בריא ושלם. לדבריו, הדרכון נגנב ממנו לפני שנתיים כשטייל בתאילנד.

משרד החוץ ברומא הודיע כי לא היה כל אזרח איטלקי על המטוס. אמו של לואיג'י מראדלי סיפרה לסוכנות הידיעות רויטרס שדרכונו של בנה אבד, וייתכן שנגנב, לפני שנה כששהה בתאילנד.

סיכויים גבוהים לתאונה

מוקדם יותר היום הודיע חיל הים הויאטנמי כי איתר כתם נפט בים, בין מלזיה לוויאטנם, המהווה את העדות היחידה האפשרית לגורלו של המטוס הנעדר. "דיווחנו על המידע לסינגפור ולמלזיה, החיפושים נמשכים", נמסר בהודעה הוויאטנמית.

חברת "מלזיה איירליינס", בעלת המטוס הנעדר, פרסמה הצהרה שבה צוין כי ישנן הערכות לפיהן המטוס נחת בשלום ביעד לא ידוע. לעומתם, בצי הוויאטנמי העריכו כי הסיכויים שאירעה לכלי הטיס תאונה קטלנית הם גבוהים.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן