שני צדדים למטבע: הביטקוין ממריא והוויכוח סביבו סוער מאי פעם

לפני יומיים, ערך הביטקוין (המטבע הדיגיטלי) עלה והגיע לסכום של 4,000 דולר, ובכך הגיע לאבן דרך חדשה והציב שיא נוסף בכל הזמנים.

הביטקוין, שנחשב למטבע החזק ביותר בעולם על פי שווי שוק, הגיע עד ל-4,000.93 דולר על פי נתונים שסופקו על ידי מדד מחירי ביטקוין של Bitcoin Price Index) BPI). בזמן הדיווח, מחירי הביטקוין נפלו מעט לאחור, ונסוגו ל-3,912.18 דולר, גם מתוך נתוני BPI.

הערכים של הביטקוין מתנדנדים כל הזמן (רק לפני כחודש, ערך הביטקוין חווה צניחה משמעותית של 700 דולר), לכן מדובר בנושא מאוד ספקולטיבי שקשה להעריך אותו בצורה מדויקת. מי שיבחר להשקיע את כספו במטבע המבוזר, עלול לאבד את כל מה שהשקיע.

המטבע החזק בעולם | צילום: Fotolia

רווחים עצומים

אבן הדרך הזו מסמלת עבור הביטקוין עליה של יותר מ-300% בשנה החולפת, כשבתחילתה ערכו היה שווה קצת פחות מאלף דולר, ולאחר מכן עלה השווי ל2,000 דולר, ל-3,000 דולר, עד לעליה המשמעותית הנוכחית של 4,000 דולר.

במהלך החודשים האחרונים, כלי התקשורת הפיקו אינספור סיפורים על "מיליונרים של ביטקוין", ועל התשואות החדות שמשקיעים יומיומיים היו יכולים להפיק אילו רכשו את המטבע הדיגיטלי בימים הראשונים והחזיקו בו במהלך השנה המפתיעה הזו.

למרות שקשה לסמוך באופן מוחלט על ערכו היציב של הביטקוין, השנה החולפת מאפשרת לאלו שמחזיקים בו אנחת רווחה. ייתכן כי לאחר העליה המשמעותית בערכו, רבים ישקלו להשקיע בו את כספם בתקווה שהשנה הבאה תהיה גם היא רצופת עליות.

בעוד שביטקוין הקרין יציבות במהלך החודשים האחרונים, העליה החדה בערכו עוררה חששות שאולי הנכס המסוים הזה – וככלל שטחו של המטבע המבוזר – נכנס לשטח של "בועה".

מומחים בתחום הציעו דעות שונות בנושא זה, חלקם ספקנים וחלקם אופטימים. עם זאת, המשקיעים יכולים להמשיך ליהנות בינתיים מהעובדה שהייתה זו שנה מצוינת עבור ההשקעות שלהם.

עתידו של הביטקוין אינו ידוע. חלק סבורים כי המטבע המבוזר הוא איזשהו טרנד שיחלוף, בעוד אחרים מאמינים כי הביטקוין הוא העתיד של כולנו. בסופו של דבר, רק הזמן יגיד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן