שנת ההוכחה: האם טכנולוגיית הענן הציבורי יכולה לקיים הבטחותיה?

מנכ"ל חברת אורקל עשה השבוע תפנית מפתיע בעמדתו כלפי טכנולוגיית מחשוב הענן. אם בעבר ביטל לארי אליסון את השימוש בטכנולוגיות ענן, הרי שהשבוע הוא ממש לקח את הקרדיט על המצאתן. בעוד שאמירותיו של אליסון הינן חסרות חשיבות לכשעצמן, הן מעמידות למעשה את חברת אורקל במבחן הביצוע. לאחר הדברים שאמר אליסון על מחשוב הענן בכנס המפתחים השנתי שלה, תבחן יכולת החברה לקיים את ההבטחה להיות הדבר הבא בתחום הטכנולוגיה. 

בפתיחת הכנס הציג אליסון מפת דרכים ברורה הכוללת את מוצרי החברה, כשגולת הכותרת היא בסיס הנתונים החדש – Oracle 12C. לדברי אליסון, אורקל 12C החדש בנוי כך שיענה על כל צרכי מחשוב הענן הקיימים. בין היתר מדובר על שרת חדש ומהיר במיוחד שלא צורך הרבה אנרגיה ועל אפליקציות פיוז'ן מבוססות טכנולוגיית הענן.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בנאומו פירט אליסון שמות של 400 חברות, אותן הגדיר כלקוחות החברה שכבר כרשו את המוצרים החדשים. לדבריו, הפיתוחים החדשים של אורקל מאפשרות למשתמשים גמישות רבה יותר מכל הספקים האחרים בשוק. אולם, ההצעה המפתה של אליסון הזניחה פרט אחד חשוב: המחיר.

לארי אליסון, מנכ"ל אורקל | צילום: רויטרס

החזון שהציגה אורקל בהחלט מדגיש את חשיבותה ונחיצותה של טכנולוגיית הענן. אך בתעשיית הטכנולוגיה הציפייה היא לגידול מתמיד ביחסי היעלות מול העלות. הלקוחות מחפשים להוציא כמה שפחות כסף ולא לקשור את עצמם בחוזים ארוכי טווח, מהסוג שחברת אורקל התבססה עליהם והרוויחה באמצעותם את המיליארדים שלה.

למעשה, עד היום כ-40% מההכנסות של אורקל מתבססות על שירותי התחזוקה שהיא מספקת ללקוחותיה, עדכונים של התוכנות ותמיכה טכנית. אולם כשמדובר בתוכנה שנמכרת כשירות, זה כבר סיפור אחר לגמרי. הלקוח מצפה שהעדכונים של התוכנה יהיו כלולים בתוך החבילה הבסיסית שהוא רוכש וכך יורדת ההכנסה משירותי התחזוקה באופן משמעותי. 

חברת אורקל מאמינה כי השינוי במודל העסקי לא יעכב אותה וכי העלות של בניית העננים הציבוריים החדשים שלה לא יאטו את קצב הצמיחה שלה. מנהלי החברה טוענים כי יוכלו להגדיל את הרווח התפעולי שלה ב-20%. 

אולם אליסון לא מתכחש לשינויים הגדולים שהפיתוחים החדשים צפויים לחולל בחברה. לדבריו, השינוי המרכזי בשיטת העבודה יגיע מתחום המכירות. על פי השיטה החדשה, התמריץ החדש לאנשי המכירות יהיה תוספת שנתית המבוססת על גיוס לקוחות חדשים. 

בעקבות ההכרזות המרעישות של אליסון, רשמה מניית החברה עלייה של 0.67%, אולם מיד לאחר מכן היא המשיכה להיסחר ביציבות עד סוף שבוע המסחר. נראה שהשווקים לא ממש מתלהבים מההבטחות של אורקל וכעת הם ממתינים לראות האם היא תצליח לקיים אותן. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן