שר החוץ האיראני: כשתפסק הפגיעה בפלסטינים, נוכל להכיר בישראל

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, התייחס שוב לשואת היהודים על ידי הנאצים, ואמר כי מדובר ב"טרגדיה אכזרית". בנוסף, זריף סיפק התבטאות יוצאת דופן באשר להכרה איראנית במדינת ישראל, ובתשובה לשאלת כתב בנושא השיב שכשתיפסק הפגיעה בפלסטינים, לא יהיה צורך לשאול אותו את השאלה הזו.

בראיון שהעניק לסי-אן-אן בשולי ועידת הביטחון במינכן אמר זריף כי "אין לאיראן שום דבר נגד היהודים. יש לנו כבוד רב ליהודים שחיים בתוך איראן ומחוץ לה".

לאחר שלראשונה שר הביטחון בוגי יעלון לא החרים בכיר איראני במהלך נאומו, הוסיף זריף כי ארצו מוכנה להתקדם במשא ומתן על תוכנית הגרעין עליה חתמו בנובמבר עם שש המעצמות וטען כי ניתן להגיע להסדר בתוך שישה חודשים.


סיפק התבטאות יוצאת דופן. זריף | צילום: רויטרס

"איראן לעולם לא תיזום תקיפה צבאית נגד אף מדינה בעולם", אמר זריף. "אני מדגיש – נגד אף אחד", אמר שר החוץ האיראני. כשנשאל האם ארצו תהיה מוכנה להכיר בישראל, ענה כי ראשית יש להפסיק את הפגיעה בזכויות הפלסטינים. "הפלסטינים צריכים לקבל הכרה ואז יהיה ניתן לדון בפתרונות אחרים. נגד העם הפלסטיני נעשו פשעים. כשתיפסק הפגיעה בפלסטינים לא תצטרך לשאול אותי את השאלה הזו".

מומחים ערבים אמרו בתגובה כי הניסיון של זריף והנשיא חסן רוחאני לא להצטייר כמכחישי שואה, בניגוד לנשיא לשעבר מחמוד אחמדינג'אד, הינו "טקטיקה שנועדה בראש ובראשונה לרצות את המערב, ולמנוע מישראל להכשיל את הסכם הגרעין". ד"ר מוחמד א-סעיד אידריס, ראש המחלקה הערבית והאזורית במרכז "אל-אהראם" המצרי למחקרים אסטרטגיים, הוסיף כי "אין ספק שמדובר בהצהרות חכמות של זריף, שתכליתן מלחמת נגד מול ישראל שמנסה להכשיל את הסכם ז'נבה".

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן