שתי ההפתעות הנבזיות שמסתתרות ב-Galaxy S7 החדש של סמסונג

אתם יודעים מה נהדר בסמסונג גלקסי S7 והגלקסי S7 Edge? כמעט הכל. סמסונג שילבה את הסטייל של ה-S6 עם התוכן של ה-S5. אבל זמן קצר לאחר ההשקה, התגלו שתי הפתעות נבזיות, ואפילו כאלו שמפילים עליהן את העיסקה.

הפתעה נבזית מספר אחת

אחד מהפיצ'רים הכי נחשקים שחיפשו המשתמשים בגלקסי S7 וגלקסי S7 Edge הוא חזרתו של האחסון על גבי כרטיס זיכון microSD נשלף. הדרתו מן הגלקסי S6 נתקלה בביקורות רבות וסמסונג הקשיבה בצדק ללקוחותיה ופנתה פניית פרסה.

יתרה מכך, הגלקסי S7 מגיע עם גרסת האנדרואיד Marshmallow המהווה השותף המושלם לכרטיסי ה-microSD, כיוון שהיא מסוגלת להכיל ולטפל באחסון חיצוני כמו באחסון פנימי. כך לדוגמה: אם למכשיר S7 עם אחסון פנימי של 32GB יתווסף כרטיס microSD בנפח של 200GB, תוכנת ה- Marshmallow תדווח שישנם 232GB פנויים להתקנת אפילקציות, אחסון תמונות ווידאו, או כל דבר שנרצה.

וכאן מגיעה ההפתעה הנבזית – סמסונג לא יישמה את הפיצ'ר הזה.

תקוות שווא: האחסון החיצוני שהוחזר לא מתפקד כצפוי | צילום: סמסונג

בשיחה עם נציגי סמסונג בקונגרס המובייל העולמי (MWC), בלוג האנדרואיד המוערך Phandroid למד כי החברה פשוט החליטה להיפטר מהתכונה הזאת של Marshmallow: "סמסונג אומרים כי החלטתם הסתכמה בבלבול של הלקוח, הם לא רצו שאנשים ישלפו את ה-microSD בזמן שהוא משמש לצרכי אחסון, דבר שעשוי לגרום לבלגן בדברים".

כפי ש-Phansroid מציינים, זהו חשש לגיטימי אך עדיין יש צורך לתת אמון במשתמשים. על פי גישה זו גם לא היו מוכרים ללקוחות מכוניות, סכינים, משככי כאבים או רולרבליידס.

התוצאה הסופית היא שמשתמשי גלקסי S7 ו-S7 Edge שיתקינו אפליקציות רבות ומשחקים יהיו בבעיה עם גרסת ה-32GB, במיוחד בהינתן הנטייה של סמסונג להתקין תוכנות שמעמיסות על המכשירים שלהם. לגלקסי S6 היו 56 אפליקציות שהותקנו מראש והשנה יהיה זה מספר דומה. אבל היי, אם זה כזה סיפור גדול – המשתמשים יכולים לקנות גלקסי S7 או גלקסי S7 Edge יקרים יותר, בעלי אחסון פנימי גדול יותר, ולפתור את הבעיה, נכון?

מה שמוביל אותנו ל… הפתעה נבזית מספר שתיים

ל-SamMobile נודע כי לסמסונג אין כל כוונה למכור בארה"ב את ה-S7 או ה-S7 Edge עם נפח אחסון גדול יותר מ-32GB.

כן, בעידן שבו דגמי סמארטפונים לא רק נפוצים, אלא צפויים להגיע מהיצרן עם 64GB ואף 128GB (וזה כולל את היריבה הגדולה ביותר של סמסונג – אפל), סמסונג החליטה ש-32GB זה מספיק לכל משתמשי ארה"ב. וכמובן, זה יכול היה להיות המקרה אם סמסונג היו מיישמים במלואה את תמיכת Marshmallow באחסון חיצוני.

כך שלא רק מדובר בשתי הפתעות נבזיות, אלא בשתי בעיות שממש מתנגשות זו עם זו.

מרשימים מאוד, אך עם שני פגמים בעייתיים | צילום: סמסונג :S7 Edge-ו S7 גלקסי

הפתרון

כפי שעולה מן הדברים, הפתרונות הברורים הם בידי סמסונג. החברה יכולה לשחרר עדכון תוכנה שיעניק לגלקסי S7 וגלקסי S7 Edge את מלוא כוחה של תמיכת האחסון החיצוני של Marshmallow, או להתחיל למכור מכשירים עם גרסאות אחסון פנימי גדול יותר מ-32GB.

למעשה, הפתרון השני ישים לחלוטין. אחסון SSD עולה פרוטות וההבדל במחיר ללקוח של מכשירים בעלי נפח פנימי גדול יותר, הוא דרך נהדרת עבור יצרני סלולר להגדיל את הרווחים. כך שלמעשה, סמסונג לא רק פוגעת בלקוחותיה, אלא גם ברווחים שלה – ולכך אין שום היגיון.

אז הנה המסר לסמסונג: עזרו ללקוחות שלכם על ידי עזרה לעצמכם. השינויים הגדולים שבוצעו בגלקסי S7 וגלקסי S7 Edge מראים כי אתם קשובים למשוב הלקוחות ושהתוצאות מרשימות ביותר, אך אלו שתי בעיות שיש לטפל בהן, ומהר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן